Alla inlägg den 8 januari 2020

Av Anita - 8 januari 2020 09:41

 

Så är det bara jag och katten men ute börjar solen titta fram. Jag tar en promenad. Dubbskorna är på förstås för det är halt som attan och bara någon grad kallt. Tittar in hos Broder B en stund och träffar Mustachen på vägen och pratar en stund.


Så plingade min telefon och det var AMV som skickat ett foto sedan i somras. Jag tittade först och kom inte på vad det var men så blixtrade det till i minnet.

 

På sommarens varmaste dag besökte vi den lilla byn By som är AMV:s barndomshem.

Tänk att återigen gå på den gamla grusvägen.

Tänk att varje plats har sin särskilda doft.

Det doftar blommor och det murrar humlor och det var här vi hade våra undomsdagar.

Det var här dansbanan stod

. Det var här vi solade på klippan och hade transistorradion med och vi lyssnade på "Sommar, sommar" och Svensktoppen och väntade på att de fina killarna från semesterhemmet skulle komma.

Tänk så många minnen som kan poppa upp och tänk så jag längtar till sommaren.

Ser också till min glädje att jag ser rätt fin ut bakifrån. man får minsann vara glad för det lilla när man är en gammal sliten kärring.


Jo. vi blev varma och svettiga. Vi hälsade på en av AMV:s  granne som nu är väldigt gammal.

Bilen var varm som en bastu men jag tror mig minnas att vi kastade oss i sjön när vi kom hem.

 

Klart att vi gjorde det. 

Sommarens varmaste dag. Det var en del fina dagar i somras och det var en bra sommar på många vis.


Nåja jag går här på vägen och tänker på hur många minnen som poppar upp av en sommar och somrar för länge sedan. Jag är ju en sommarmänniska. Det är då allt händer.


Ok, jag ska inte klaga. Det är inte kallt ute och när jag gick hem gick solen ner över sjön.

 

Senare på kvällen tog jag på pannlampan och reflexmössan för jag blev bjuden till Broder B på pizza. Så på vägen hem hade det börjat blåsa och det blåste hemskt inatt men nu verkar det ha gett sig. En promenad till blev det.


Eldat i spisen och plockat med det som plockats ska.

Kokat kaffe och släppt ut katten. Dagen går vidare en dag i januari men jag är glad att det inte är kallt men solen är borta idag.

Tror att någon dyker upp idag och hälsar på. Hoppas det i alla fall. Nu har jag ju vant mig vid att ha folk och liv runt omkring mig.

Bilden av en promenad på en varm grusväg finns i mitt minne. Tänk att ett foto kan få en att minnas så mycket.


 

Dagens ord: Man får vara glad att man åtminstone ser skaplig ut bakifrån.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards