Alla inlägg den 14 januari 2020

Av Anita - 14 januari 2020 11:46

Utanför är det massor med domherrar, snöfåglarna och visst. Det dinglar och far snöflingor överallt. Dagen började med ett pling i telefonen. Jag låg kvar i sängen och läste bokcirkelboken.

 

Handlade om laholmsbuken och Mellbystrand och de fina kusterna där omkring och om sommar och bad och kvinnor som hade olika liv. Både rolig och härlig bok som är lättläst och för mig som varit där nere så väckte det fina sommarminnen som kändes fint när jag såg vintern utanför.


Då ringde min klasskompis och pratade en stund och när jag masat mig ur sängen ringde Moster och berättade att hon

låg på lasarettet för att hon ramlat inomhus på ICA och skadat ryggen. Ja allt kan hända en tisdagsmorgon. 


När kaffet kokat så dök Gamle A upp. Han hade varit till tandläkaren.

'Ja så var de första timmarna en vinterdag i januari. 


Igår var en rätt fin dag. Snön på marken hade frusit fast. På skoterspåren gick det att gå och fläckvis var det faktiskt bart i skogen. Jag njöt av promenaden.

 

Visst ligger lite snö kvar ner mot sjön men det gick att gå på strandstigen.

 

Upp mot gamla kolmilan var det alldeles bart. Härligt härligt för en vinterhatare att få sätta fötterna på mossa och lingonris.


Hittade en rostbiff som var stekt och klar i frysen och bjöd hem Broder B med Fru på middag. De sista maten ska ätas upp ur frysen nu. Nu finns det bara soppor kvar och en korvsnurt  men skit samma.


Sitter här och tänker på att det var tre år sedan min sista sambo flyttade. Den sista och den kortaste sambon. Det blev bara någon månad och nu ska jag då aldrig flytta ihop med någon ingen. Det är nog inte meningen att jag ska leva med någon. Tror att jag har för mycket frihetsbehov, är för tjurig och vill göra för mycket som jag vill. Det är bra som det är för som tur är så har jag många vänner.

 

Slutar väl dagen med en ros. Minns ni hur rosorna doftade? Minns ni hur fåglarna sjöng? Det var ett tag sedan men snart om någon månad så finns det där om vi får leva och ha hälsan.


Dagens ord: När domherrarna kommer så kommer snön också.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards