Alla inlägg den 10 mars 2020

Av Anita - 10 mars 2020 08:57

 

Efter regn kommer solsken sägs det men nu blev det tvärt om. Efter en solig lördag kom en mulen och regnig söndag och då tappade jag sugen totalt. När jag tappar sugen blir det ingenting gjort och jag hade ingen bok att läsa och ingen lust att städa. Då tar jag till det här. Plockar i redan lästa böcker, som jag läst för många år sedan och glömt.

 

Jag har samlat på mig hennes böcker i många år, i alla fall dom som är översatta till svenska. Dom är mina favoriter och jag kan läsa dom hur många gånger som helst. Den första var "Snäcksamlarna" och den tror jag många har läst.


Det är något så härligt över hennes sätt att berätta. De minsta blommor eller löv beskriver hon så man ser det framför sig Skottland och landsbygden i Cornwall. Hedar med ljung och små byar och människoöden.

Tänk om jag skulle få åka till Skottland. Nu har jag ju gett upp min dröm om det för jag har varken pengar eller sällskap. Så varför ska man drömma.

Nej, det blir till att ligga på soffan och läsa och drömma sig bort i böckernas värld.


Nog om det. Till middag hade Kinabror gjort köttfärslimpa och det är ju otroligt gott om man gör den så bra som han gör den med bacon runt om och god sås till. God mat och nu kan jag i alla fall tugga utan att det gör ont i hela munnen.


 

Ny dag kommer och solen skiner och det tinar och droppar från taket och hunden Jack och Kinabror och Broder B sitter ute på sjön och pimplar. Tror att dom fått lite fisk i alla fall.


Jag går en runda på skoterspåret men nu bär det igenom och jag snubblar och tar mig hem fortare än jag tänkt. Så kommer Mustachen och vi sitter och fikar och pratar bort en timme. Jag har ju en eftermiddag som inte jag sett fram emot.

 

Dags att åka till tandläkaren igen. Kolla om roten i tanden är kvar och lösa mysteriet om vad som kom upp ur tandhålet. Jo då det var en bit av roten men än finns två rötter kvar.

Så öppna den rotfyllda tanden och den hade inte dött utan det var dags att hä i mer gift och sätta igen den och det tog en gräsligt tid för den skulle rensas. Upptäckte att tanden bredvid hade en plomb som lossnat. Den satt jag ju i bara för någon månad sedan. Usch vad jag blir less på mina tänder.


Vad mer. Jag ser ju på "Farmen" och nu börjar det bli riktigt spännande för det är sista veckan. I går kväll skulle det visst bli supermåne men den var full men såg ut som vanligt så vitt jag kunde se. Vacker var den i alla fall.


Idag skiner solen och jag ska strax gå ut. Nu kan jag skylla på att det är för fint väder för att man ska vara inne och städa. Tänk vad många ursäkter man har för att inte göra det man borde.

 

Slutar med en bild av min gristant som försvunnit under snön och nu fick jag se att hon stuckit upp huvudet och tittat fram. Kan man ta det som ett vårtecken tro?


Dagens ord: Det om göms i snö kommer upp i tö.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards