Alla inlägg den 12 mars 2020

Av Anita - 12 mars 2020 10:40

 

Visst har himlen fått en klarblå vårfärg och visst regnar det istället för att snöa.

Vi börjar med de positiva för visst finns det också i denna dystra tid. Tiden då moder jord slår tillbaka på oss människor för allt ont vi gjort.


Vaknade av att det regnade igår morse och tänkte på att jag glömt min tygstol utomhus. Jag satt faktiskt i solen en dag och läste och bara det är ju ett vårtecken.

Jag skyndade mig ut för att hämta in stolen och då kom svanparet flygande bara helt nära mitt huvud och dom skrek och for ner till ån för att landa där. Första gången iår. Vårtecken.


Såg att talgoxen kröp in i fågelholken för att kolla läget. Kanske en plats att göra bo i men än är det väl lite tidigt.

Det är inte för tidigt för fågelkvitter och när man matar fåglarna så får man som gåva den vackraste fågelsång. Nja, hackspettarna väsnas mest.


 

Kinabror och Jack och Broder B sitter mest varje dag ute på isen för att pimpla.

 

Gäddorna hängs på gammel-ladan för att torka i solen och bli den mest populära hundgodis man kan tänka sig.

Veden börjar minska i vedboden.


Jag gick med hunden Jack på skoterspåret bort mot Stedesbacken och luften var mild som sammet och skön att andas.

 

Någon minusgrad gör att det går att gå på spåret utan att trampa igenom.

På en gran har kådan runnit till och jag skulle ha plockat för att göra kådsalva men det får bli en annan dag. 


Det var allt i vårtecken för idag. 


Jag har sett på det nya programmet "Bonde söker fru utomlands" och det är lite gulligt tycker jag. Främst den äldre mannen som lagt rosor på kvinnornas sängar och lagat god mat till dom. Får mig att minnas att jag en gång för länge länge sedan också fick en röd ros på min sängkudde. Det har bara hänt en enda gång men det var gulligt.

Såna män är nog rätt ovanliga skulle jag tro.


Så till "Farmen" Där förlorade Jens igår och han har ju hela tiden varit ledaren som var klart bestämd på att vinna det hela. Det trodde jag också men på slutet har han börjat bli både kaxig och inte så trevlig så det var lagom. Lite ödmjukhet skadar aldrig. Av dom som är kvar kan vem som helt vinna. Vi får väl se.


Så var det då pesten som drabbat världen och som det pratas om hela tiden. Asiaten var den första och då var jag så sjuk att jag fick pensilinsprutor av en sköterska som kom varje dag och vi hade hemsyster för hela familjen var sjuk.

Så har jag ju haft både harpest och sorkfeber  Vi får se hur det går. Hoppas vi klarar oss.


Dagens ord: Ibland händer det oväntade på både ont och gott. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards