Alla inlägg den 9 april 2020

Av Anita - 9 april 2020 08:34

 

När tvättmaskinen har pajat och tvättkorgen är full började jag rota i mina lådor och hittade ett som annat. Inte en enda ren trosa att hitta.

Som ni nog förstår är jag sorten som använder tanttrosor av bomull och går upp till midjan. Sköna förstås men även jag har varit ung. Hittade sådana trosor som var blanka med spets både här och där. Faan så obekväma men vad gör man?

 

Nu hade jag tur för Kinabror hade en tvättmaskin som han inte använder och han lyckades släpa den över gården med hjälp av sin fyrhjulingskärra. Han lyckades koppla in den fast inte helt utan besvär. Han lyckades slå pannan i hörnet på ett skåp så blodet rann.


Inte nog med det Stackars hunden Jack hade rivit sönder en klo som hängde och slängde och gjorde ont. Ingen toppendag alltså. Nåja, jag tvättade mina trosor och som den gamla hagga jag är kan jag nu ta på mina gamla fula bomullstrosor och känna mig bekväm igen.


Så igår så skulle Kinabror till hunddoktorn i byn men precis igår var det strömavbrott nästan hela dagen så han fick dra iväg till hundkliniken i Sollefteå och fick hunden fixad. Stackars Jack ska ha bandage i 10 dagar och får inte bli blöt om foten så nu linkar han omkring med en gummitoffel på foten och ser allmänt olycklig ut. 


Jag kunde inte fixa mycket igår men bakade i alla fall en kaka och sedan tog jag fram abu-röken och rökte en laxsida.

  d

Den blev bra och god så jag är nöjd med det. Hörde ni kära vänner, jag är nöjd med något. Ovanligt va?


Minns ni min tand eller rättare sagt mina tänder och roten som inte kom ut. Igår fick jag känna något i hålet efter tanden. En annan rot är på väg upp genom hålet. Den sitter hårt så jag kan inte dra ur den men den kommer säkert upp ännu mer så jag kan dra ut den. 


Annars blåser det som sjutton och igår kväll snöade det igen. Det är sjutton med blåsvädret som aldrig verkar ge sig.


Jag tog i alla fall fram en liten kycklingtavla som mamma gjort och hängde på väggen och naturligtvis fick min fula hemska häxa som hånskrattar lite då och då. Det får räcka med pynt för  det kommer ju inte just några hit under påsken som det brukar. Kanske kan vi träffas ute på sjön om det slutar att blåsa.

 

Blåkulla är väl inställt kan jag tro för det brukar ju vara fler än 50 stycken och skit samma var det. Att ge sig ut i snålblåsten är inte så lockande.


GLAD PÅSK PÅ ER I ALLA FALL


Dagens ord: Bättre att kura inne och äta ägg än att blåsa omkring på kvasten i styggvädret.



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards