Alla inlägg den 12 april 2020

Av Anita - 12 april 2020 20:08

 

Skärtorsdagen brukar jag vanligtvis bada bastu och åka till blåkulla och stå och laga mat till många människor.

Nu blev det ju inte så och jag tittade på påskbordet och vi var inte mer än tre stycken vid matbordet.

 

Så blev det långfredag och det hände inte mer än att vi åt middag hos TuppOla och tog med oss Sofiepropp hit för hon skulle ligga över hos mig.


Konstiga saker händer. Inga bofinkar har kommit och inga andra vårfåglar heller. Dom brukar ju börja komma lite nu den här tiden. Inte har jag sett någon björn komma ur idet heller. Den här tiden jsåg Kinabror och jag en björn precis den här tiden.


Så som en riktigt fin gåva kom en solig och lugn påskafton. Vi hade bestämt att ha en egen liten pimpeltävling ute på sjön. Det var Brorsorna och någon till. Vi andra satt innne vid stranden och eldade och konstigt nog var det väldigt mycket folk ute på sjön. Isen var hård och fin att gå på och skotrar oh fyrhjulingar for lite överallt och folk gick omkring och en del satt och pimplade.

 

En av sommargrannarna kom ner och hade med sig en liten bedårande labradorvalp som heter Lakrist. Hunden Jack glöme bort sin onda fot och blev alldeles till sig.

 

Vem vann jo Kinabror förstås med 49 fiskar, visserligen en del små som ansjovisar, men det är antalet som räknas. Skål på det.


Idag for Sofiepropp och hennes katt hem och det började regna och blåsa och dagen har gått sin gilla gång.

Lite konstigt känns det när man ser på tv om Coronan och att det är vi som är över 70 som är bekymret. Vi som kanske dör om vi får smittan och vi som ska hålla oss borta från andra människor. Hur länge kommer det här att bli.


Jag vill ju ut och träffa folk. Jag vill dansa och fara på akutioner och loppisar och marknader och ha sursträmmingsfester och kräftskivor och midsommarfester och allt annat som hör sommaren till.  Kanske blir det inget av det och man vet ju inte hur länge man kan göra sådana saker. Hur är det nästa år? Det vet man ju aldrig i den här förhatliga åldern. Man har ju inte all tid framför sig utan det man ska göra får man göra så fort som möjligt.  Skit.


Dagens ord: Nåja det kunde vara värre men det är minsann en klen tröst, det har jag alltid tyckt.Det hade ju kunnat vara bättre också men det hör man aldrig.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards