Alla inlägg den 17 april 2020

Av Anita - 17 april 2020 09:45

 

I morse när hunden Jack och jag gick en kort promenad ner till sjön och tillbaka var det så isande kallt i vinden att jag blev kall in på bara kroppen. Jacks fot blir bättre och han sprang utan att hoppa på tre ben.


Dagarna går och ingenting roligt har jag att berätta. Det känns lite jobbigt att vara över 70 år nu även om jag kan gå ut. Det hörs som om vi är en belastning och jag har aldrig sett mig som sådan förut. Jag har sett mig som vem som helst av mina vänner och bekanta som så gott som alla är yngre än jag.

Så är det det där med sommaren. När man är i den här åldern har man inte all tid i världen och vem vet vad som händer nästa sommar. Om jag inte kan dansa den här sommaren på grund av pesten så vad vet man hur det är nästa år. Kanske har jag dansat min sista dans ifjol och det känns då inte alls bra.

Faan för att bli gammal säger jag bara. Allt jag velat göra och allt som inte blir av. Dösidan är då inte kul och inte blir den bättre. Fast, va sjutton, inte ska jag klaga. Jag kan ju i alla fall gå ut (om det slutar blåsa).


Nej åter till vardagslivet. Jag har satt mina gurkplantor och tagit ner fuxian för att ge plantorna plats i sovrummet.

 

Nu får fuxian bo vid datorn i väntan på våren om den nu kommer någon gång.


Så har jag målat klart brädan och nu ser den minsann ut som en mörk marmorbänk. Jag känns rätt nöjd med den.


Så igår då. Tänk att vissa saker är så gruvsamma. Att frosta ur frysen är en av dom. Skulle gjorts för länge sedan för nu är det så fullt med is så det går inte att beskriva.

 

Ushaligen. Bära ut alla grejor i frysen till Kinabrors frys. Sätta in hetvatten och ställa ungspannorna nedanför och lägga trasor lite här och där för jag vet hur det blir. Blött överallt. Värma vatten och sätta in så det tinar fortare. Det tog så gott som hela dagen innan allt har tinat.

Det blev ett litet uppehåll när Gamla A kom och Kinabror kom in. Vi satt och fikade och pratade. Vad ska man göra.

Nu är det i alla fall gjort och det lilla jag hade i frysen är tillbakaplockat. 


Inga fina bilder kan jag bjuda på heller för det finns inte ett dugg att fotografera och katten har ni sett förut.

 

Två vilsna domherrar är det enda jag lyckats fotografera idag. Det finns just inga fåglar än. Jag längtar efter duvkutter, orrarnas puttrande och småfåglarna kvitter men inget hörs bara vindens vinande.


Dagens ord: Det är i alla fall inte strömavbrott. Det var dagens positiva.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards