Alla inlägg den 13 maj 2020

Av Anita - 13 maj 2020 08:25

 

Tänk så annorlunda det var för åtta år sedan. En härlig vårkväll började vår danssommar. Vi tre tjejer som i flera år dansat tillsammans drog iväg till den första dansen för sommaren. Det var Hanssons Loge i Långsele som hade premiär för sommaren.

  

Vi dansade. Vi skrattade. Vi satt i bilen och åt mackor på pausen. Vi åkte hem i vårnatten och såg älgar, rådjur och rävar. Vi hade dansmusik på och sjöng med i musiken och hjärtat flödade över av glädje. Svettiga med ömma ben efter dansen men så glada. Början på en härlig danssommar.


Annat är det nu minsann. Här finns inga danser alls och inget vårväder heller.

 

Alla växter som jag drivit upp står i fönstren istället för i växthuset. Nu har det varit några dagar med hagel, snö och blåst. Kallgrader på nätterna och knappt plusgrader på dagarna.

 

Med täckjacka på gick jag bort till Kinabrors sommarstuga och fortsatt att räfsa klart.  Sedan gick Jack och jag tillbaka hem och då hade Kinabror börjat med veden. Broder B med fru kom vandrande på sin vanliga promenad. Broder B hade inga kryckor idag.


 

Man ser riktigt hur kallt vattnet är. Eller hur?


Så kokade jag lite soppa till lunch och sedan packade jag ner lite olika plantor och åkte iväg till TuppOla med dom.

Jag har mer plant än vad jag kan ha. Får försöka skänka bort en del.


Hem igen och gjorde middag. Köttfärspaj. Så gick den dagen och framåt kvällen lugnade det ner sig och solen tittade fram.

 

Det var då när solen gick ner bakom pumphuset som jag trots allt såg en liten glimt av vårkvällen. Lommen ropade och skogsduvorna kuttrade. Luften kall men ändå.

 

En ny dag vaknar och det blåser men solen skiner. Få se vad som händer. Jag får väl leva på dansminnen och härlig.  stunder med mina danskompisar 

Föresten dagens ord får bli ett dansminne. De jämtländska männen är inte experter på komplimanger även om man menar väl. En ung man som jag dansade med försökte vara trevlig och snäll och kommer med följande komplimang.


Dagens ord: Du har snyggt arsle för att vara en gammal kärring..

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards