Alla inlägg den 16 maj 2020

Av Anita - 16 maj 2020 08:12

Flera dagar med skitväder. Det är snö. Det är hagel och framför allt är det blåst. 


Det är bara att klä sig som för den värsta vinter. Det är tröja, ylletröja och täckjacka och dubbla byxor. Det är mössa och vantar.

AMV och Gubben kom hit en dag och skulle börja att göra vår vid sin husvagn och vi satt utanför i lä men även i lä var det kallt.

AMV och jag gick Professorns stig och där var det ju i alla fall lite lä och skönt men så fort vi kom ner på vägen så blåste det så både näsa och öron blev röda. 

 

Det enda vårarbete jag gjort den här veckan är att fixa på farstukvisten. 


Jag skulle vilja göra klart i rabatter och odlingar men det är kallgrader var enda natt och jorden är frusen så det går inte. Vilken skillnad det kan vara mellan åren.


Så är det det där med pesten. Fick reda på att det inte blir något sommarcafe eller andra aktiviteter på byn.

Inte ens en liten vitsippa har börjat blomma.

   

I morse tittade jag ut genom fönstret och då var det lugnt på sjön och såg riktigt fint ut. Katten ville ut och på förstukvisten låg en död rödhake. Tänkte att det i alla fall skulle bli en blåstfri dag så man kunde vara ute.

 


Nu en  timme senare ser jag att det i alla fall är två grader varmt men det har varit riktigt kallt inatt Det är is på min damm så där kan jag inte göra i ordning heller. Börjar blåsa som vanligt.


Som tur är så har inte svalorna kommit för det är garanterat myggfritt och vad skulle dom äta. Inte ens en humla har jag sett. Det är en konstig vår och inte bara pesten utan dessutom vädret.


Nu ska jag inte gnälla mer. Det var i alla fall "Lets Dance". Det är tur att man har tvn att titta på . För det mesta är det bara tråkigt att se en massa elände.


Visst finns det massor att göra inomhus och mina fönster är fortfarande oputsade men det fattas energi.

Blåsten och kylan liksom förlamar en. Dessutom har jag bara hört tråkiga saker. Faster är sämre och sitter instängd på sitt äldreboende och hennes dotter har inte träffat henne på flera månader. En av mina klasskamrater har dött och det är en massa annat skit runt omkring. 


Nåja det blir väl bättre bara våren kommer och det slutar tokblåsa. 


Dagens ord: Det är sol och värme som saknas.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards