Alla inlägg den 18 maj 2020

Av Anita - 18 maj 2020 08:33

Så kom en söndag som blev rätt så trevlig i alla fall.

Vaknade till en blank sjö. Visserligen nästan nollgradigt men när det inte blåser kan man ju stå ut.


Vi ska ha vägmöte idag. Tanken var att vi skulle sitta ute men vi insåg att det var omöjligt. Men.....mitt rum är stort och vi var bara 7 st som kom så vi satt en bit ifrån varandra. Efter mötet blev det smörgåstårta och en massa prata om dittan och dattan.

 

Första dagen jag kunde gräva i jorden. Jag brukar ha handskar på mig när jag krattar men gräva i jorden vill jag göra med bara fingrar och riktigt känna hur jorden känns.


Jag började med att fylla på ny jord i pallkragarna och planterade persilja, spenat och blandade blommor.

Sedan rensade jag runt lövhyddan. Det ska bli ärtor runt den men det är för tidigt att sätta. Dom bara ruttnar och jorden är inte nog varm ännu.


Hela tiden var hunden Jack med och vi gick badstrandsrundan. Det är tur att jag har katten och hunden att gosa med. Det går ju inte att krama en enda människa och vi människor behöver minsann beröring med varandra. Då är katten och hunden bra att ha. Dom enda man får krama och gosa med.

 

Jack ligger väldigt nära och muttrar och snarkar och lägger huvudet i mitt knä.

 

Katten Morris ligger ibland tillsammans med mig i sängen och spinner och är så varm och mjuk. 


Det där var ju en utvikning från trädgårdsgörat. Jag har satt rädisor och dill och sallad. 


Jag har lagat dynorna till hammocken. Inte blev det bra eller snyggt men har man inte råd att köpa nya dynor så får man göra det man kan.


Ett konstigt väder var det igår. Fanns stunder av sol och riktigt skönt och sedan haglade det och blåste upp.


 

Jag gick bort till Kinabrors sommarstuga och då började det regna. Det regnade och solen sken. Väldigt konstigt.

 

Vad mer att säga. Idag ska det bli strömavbrott hela dagen och naturligtvis blåser det idag så mina planer måste ändras.

Nu gäller det att tappa upp vatten. dricka kaffe och ta ner radion med batteri så jag är beredd.  


Ha en bra dag kära vänner och hoppas början på veckan blir bra.


Dagens ord: Tur att djuren finns och ger oss så mycket glädje.



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards