Direktlänk till inlägg 2 juni 2020

NU HÄNDE DET IGEN....

Av Anita - 2 juni 2020 07:46

 

Nu hände det igen och det var inte första gången. Vad då undrar du väl? Jo du ska få höra. 

Nu blev det högsommarvärme 25 grader redan på förmiddagen. Göken gal och fåglarna kvittrar. Svalorna flyger och vid kanten av skogen slåss två korpar.

 

AMV och jag tar fram cyklarna för att åka och vattna på kyrkogården nere i byn. Vi har ju inte cyklat på länge nu så vi känns lite ringrostiga både vi och dom gamla cyklarna.


Inte har man tänkt på att det äntligen är varmt heller utan har både långbyxor, sockar och joggingskor.

Inte hade vi tänkt på att vägen var nygrusad med tjockt lager grus heller. Tungt att cykla i det och snart var man svettig och fötterna dröp av fotsvett. Nåja vi kom ju fram.


Vi skulle hem också och då lossande en eker på AMV;s cykel och for in i dom andra ekrarna och det blev ett väldigt oljud. Till slut insåg vi att vi fick gå och leda cyklarna hem. 


Det är vanligt att det krånglar när AMV och jag är ute på våra färder. Vi pratade om det när vi gick där och jag skulle nästan kunna skriva en bok om alla tokiga grejer vi råkat ut för men det tar vi en annan gång. Sist när vi var på tur så tappade hon sadeln tex. Alltid är det något men kul har vi i alla fall.


 

Jag klev upp väldigt tidigt för att orka göra det jag skulle innan solen blev för het men frampå eftermiddagen gick jag och hunden Jack ner till sjön. Han simmade efter bollar och jag satt mig i min sköna solstol och läste. AMV ringde och skulle höra om jag ville ha något från affären. Just då hände det. Rits rits

 

Stolen rasade ihop och jag fastnade med benen rakt upp och satt fast. Det har hänt mig en gång förut i ungdomen att jag fastnat i en solstol men då hade jag hjälp att komma loss. Nu satt jag fast och jag var tvungen att försöka tippa stolen åt sidan så jag kunde krypa ut. Den här stolen var bara två år gammal och det är då väldigt dålig kvalitet på grejorna. Jag är ju inte så tung.

 

Sedan vandrade jag bort till Kinabror för att äta middag. Där badades det för fullt  Hans sommargrannar var där med en del ungar och en hund. Såg ut att vara kul men jag har inte badat ännu.


Ja, sedan kom åskan och sedan såg AMV Östen och jag på ett program om Grekland och sedan fick dom främmande nere vid stugan.

 

Så kom Broder B med fru också och det blev lite boulspelande men jag gick in och tvättade håret och så gick den dagen.  Fullt med sand och barr och en och annan myra så det behövdes.

 

Det var en fin början på juni månad och idag ser det lite mer mulet ut men fortfarande varmt.


Dagens ord: Försommaren är en underbar tid om det är på dette viset.

 
 
Anki

Anki

2 juni 2020 09:54

Härligt att sommaren kommit till dig nu - sol och värme och besök - livet leker!
Ha en fin vecka!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
Ingen bild

Barbro

2 juni 2020 10:04

Jag skulle hämta nåt i förrådet och vips trampade jag igenom trappan längst ut. Ruttet trä... fy va jobbigt, måste lagas innan nån (jag) bryter nån fot.

 
Ingrid

Ingrid

2 juni 2020 10:29

Du klarade dig ur stolen utan att behöva tillkalla räddningstjänsten i alla fall. Det var var som hände en man här på ön för någon vecka sedan. Han fastnade så illa i en stol som rasat och hade inte som kunde hjälpa sig, så han ringde 112 och de kom och tog loss honom.
Ha en skön dag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
Göran

Göran

2 juni 2020 20:01

Hoppsan! Hoppas det gick bra med fallet. Bilden påminner mig om ett av väldigt få minnen jag ännu har av min mamma. Måste ha varit sista sommaren hon levde och jag var alltså fem. Hon satte sig i en sån där fällbar stol i trä med tyg som en hängmatta ungefär och hela stolen vek ihop sig runt henne. Att jag minns det beror nog på att jag först tjöt av skratt men blev så rädd så jag grät när jag såg hennes min.
Även min f.d svärmor damp i backen från en solsäng inför mina ögon en gång men då skrattade jag inte alls. Då var jag vuxen och hade förstånd att bli orolig att hon skadat sig.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

2 juni 2020 21:13

Ajajaj, så det kan gå. Tur i oturen att varken cykeln eller stolen orsakade några större skador. Skönt att kunna skratta åt eländet. Men vackra sommardagar är det lätt att vara glad. Jag hoppas du får många sådana :D

http://ibod11.com

 
Lena i Wales

Lena i Wales

3 juni 2020 14:41

Här händer det grejer! Tur att allt gick bra till slut och solen skiner och sommaren har kommit!
Njut!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Soldansare

Soldansare

3 juni 2020 17:44

Åh, så härliga sommarbilder. Och tänk att nu har du allt det härliga framför dig. För vi tror väl att det blir en fin sommar. Men du verkar leva farligt där i Fisksjön.

http://soldansarenssida.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards