Alla inlägg den 6 juni 2020

Av Anita - 6 juni 2020 14:44

Man kan inte tro sina ögon. Plötsligt är det alldeles grönt och till och med vattnet i sjön är 17 grader varmt. Blommorna kommer upp. Jag plantade ut allt härom dagen. Tomater och gurka i lilla tältet vid solväggen. 

 

Farmors pelargoner i två jättestora gamla grytor.

Blomlådorna under fönstren och igår åkte brockolin ut i sina kulle.


AMV och Östen kom tillbaka ganska fort. Att utnyttja det fina vädret måste man förstås göra. AMV och jag har tillbringat någon stund nere på badstranden varje dag. Vi har gått i vattnet och gått barfota i sanden. Vi har kastat pinnar åt hunden Jack och busat med honom. Det har varit fullständig lycka för oss alla.

 


Jack är en förunderlig hund. Inte nog med att han hämtar borttappade handskar och hämtar öl till Kinabror. Härom dagen letade han till och med upp Kinabrors mobil som han inte visste var den var. Han är en underbar hund som förstår mer än vad man kan tro. Så får han ju vara med oss hela tiden också och när vi fikar så har han sin egen lilla kant på kakfaten med hundgodis. Klart att han ska vara med.

 

Nere mellan björkarna är det massor med vitsippor.

 

Jag har för första gången hängt ut tvätten. Visserligen kom det en massa regn men nog blev dom ordentligt sköljda minsann. Nu har jag tvättat alla mina kinesiska sidenpyjamasar för nu är det sommar och nu ska jag sova naken med öppet fönster och fågelsång och njuta av luften och ljuset.

 

Igår skulle Kinabror ha lite blommor till sina blomlådor så vi åkte iväg hela gänget till Bispgården. Det var AMV och Gubben, Broder B med Frun, Kinabror och DansBritt och jag. Så handlade vi Taimat i kiosken som har så jättegod och mättande mat och satt ute och åt. Det var riktigt trevligt. Man får roa sig så gott det går.


Sundsvallsborna har kommit till sin stuga så nu är det verkligen sommar och det far bilar förbi hela tiden. Nu har älgtittartiden kommit och alla gubbar ska ut och titta efter älg varje kväll. Så har det alltid varit och så verkar det alltid bli fast alla har sett hur många älgar som helst.


Så kom regnet. Jag hann precis plantera lite blommor hos Kinabrors sommarstuga när det började regna och han fick skjutsa mig hem i bilen. 

Det finns alltid att göra och jag tycker om regn för det behövs just nu för det är torrt i marken fortfarande och tänk så gott det luktar och tänk så allt kommer att växa.

 

En sådan här dag är det lämpligt att renovera lite trädgårdsprydnader och det känns riktigt vilsamt att sitta vid köksborden och lyssna på radion och måla och höra regnet tattra på taket.


Dagens ord: Det är faktiskt lätt att leva just nu i försommarens vackraste tid.




Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards