Direktlänk till inlägg 24 juni 2020

VÄRMEN FORTSÄTTER OCH JAG NJUTER

Av Anita - 24 juni 2020 11:45

 

Så åker de vissna björkarna bort från förstukvisten och midsommaren är slut.

Jag sitter på förstukvisten och drar in syrendoften i näsan för nu blommar dom äntligen.


Söndag kväll åkte Broder B:s barn och barnbarn hem till sitt. 


Måndagen strålade solen från en klar himmel och jag klev upp i ottan för att orka klippa gräset innan det blev för varmt. Vattna blommor tar också en tid nu när man måste vattna varje dag.

 

Så ner till stranden. Började med att mocka skit efter canadagässen som skitit fullt på gräset. Nu fick jag råd att man skulle lägga leksaksormar där dom brukar vara så jag gjorde ett par av gamla slangar. Få se om det hjälper.

 

Så kom Anette och så kom SnickarMagnus och Tina och Datafia och AMV och Ronja och det blev fika och det blev bada och nu börjar vattnet vara 25 grader. Vad säger ni om det.

 

Vi badade allesammans. Gubbarna utom Magnus röjde sly stackarna.

 

Vilken härlig dag.

Kvällen cyklade AMV, Ronja och jag till kyrkogården för att vattna. För några dagar sedan var åkern på sidan om kyrkogården full med maskrosor och nu hade dom redan blommat ut och lämnat åkern vit att fina tussar.

 

Igår en ännu varmare dag. Nu var det ganska tomt här. Resten av gänget åkte på utflykt till Kanalviken och AMV och Gubben for hem till Bräcke för att vattna blommor.

DansBritt kom och Kinabror och Broder B kastade ut min båt i sjön så jag kunde ro omkring lite. Sedan drack Kinabror Dansbritt och jag kaffe nere på strandstugan.

 

Jag satt igång med att tvätta mattor men det var snabbt gjort för det var inte så många.

   

Kinabror tog med oss på en båttur bort väst i sjön och där hade man under vintern gjort massor med kalhyggen och det var inte fint utan förstört där det var så vackert. Jag ville inte ens ta bild på eländet.


Fram¨på eftermiddagen rodda vi bort till Kinabror för att äta middag.

Det var så varmt och skönt och under hans paveljongtak var det alldeles lagom varmt att sitta och äta matjesill och potatis. 

 

S   

Sitta där i fågelsången och titta ut över den fina utsikten är inte helt fel. Det var så lugnt och tyst och doften från granskogen var frisk.

Så fick vi för oss att vi skulle ta båten och fara över till "Mitt ljus i mörkret" och då gjorde vi det. Han håller på att bygga ut sitt hus och det kommer säkert att bli jättefint men oj vilket jobb.

Trött blev jag och sov som en stock hela natten.


Nu idag har alla åkt åt olika håll på diverse utflykter. Bara jag som är gammal och tråkig och aldrig kommer iväg någonstans är hemma.Katta och jag sitter på förstukvisten.

 

Så är det men jag lider ingen nöd här med syrendoften i näsan och ett glas saft med isbitar i handen. Snart ska jag gå ner och se om mattorna torkat och ta mig dagens första bad och kanske mocka efter canadagässen. Det finns alltid att göra och mer därtill.


Dagens ord: Det är valfritt för mig, hur mycket som helst som är ogjort men jag kan också välja att bara njuta av solen och värmen och inte göra ett skvatt. Få se hur det blir.



 
 
Ingrid

Ingrid

24 juni 2020 15:13

Det gläder mig verkligen att du får njuta av den härliga sommarvärmen och bad som du älskar. Det är ju det här vi har längtat efter hela vintern och lång och kall vår.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

24 juni 2020 20:57

Ja, nu är det härliga, sköna dagar och lat måste man delvis vara pga värmen :D

http://ibod11.com

 
Lena i Wales

Lena i Wales

25 juni 2020 10:00

Så vackert!
Längtar efter att få bada i en sjö, finns inga i Wales.
Njut av det vackra och värmen!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Göran

Göran

25 juni 2020 10:19

Tack för att du förser oss med tröstbilder till vintern då nordan tjuter och kölden knäpper i husknutarna i januarimörkret. Då är dina sommarbilder en skatt att njuta av och minnas sommaren!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
Skogsälvan

Skogsälvan

25 juni 2020 11:24

Vackra bilder och härligt med bad i sjön.
Fortsätt njut

http://skogsalvan.bloggplatsen.se

 
Soldansaren

Soldansaren

27 juni 2020 16:35

Åh, nu är det verkligen sommar i Fisksjön. Så härligt ni verkar ha. Här jobbas det bara och det är lite trist. Tänk, maskrosor är fina både när de blommar och när de blommat ut. Konstigt att de ska kallas för ogräs.

http://soldansarenssida.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Onsdag 27 mars 07:54

  Det har varit en hel del sista veckan Lördagen var det årsmöte nere i byn och vår nya ordförande hade fixat att dom som ville kunde komma och underhålla. Dessutom hade hon lagat en massa god mat. Faktiskt hade det kommit mer folk än det brukar o...

Av Anita - Torsdag 21 mars 14:58

  Det flyger tre svanar över sjön. Borta vid åmynningen hör jag en strömstare kvittra och kastar sig i vattnet med ett plask. Är inte det vårtecken om något?   Kinabror är ute på sjön och drar upp en gädda som är mer lik en krokodil. Ett j...

Av Anita - Onsdag 20 mars 10:21

  Nu samlar jag på vårtecken. Jag har tre perioder av mitt sovliv. Sommaren naken i  sängen. Hösten den kinapyjamasen men iår blev det så kallt redan i oktober så det blev flanellpyjamas som kom på direkt och så har det varit hela vintern Vi...

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Av Anita - Tisdag 5 mars 13:00

  Nästan lika lat som katten har jag varit sista veckan. Kinabror och jag har tittat på skidskytte och det har varit mycket sånt. Jag gillar ju inte sport men just skidskytte och Vasaloppet vill jag titta på.   Vasaloppet föresten är ju något ...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards