Direktlänk till inlägg 30 juni 2020

VATTNA I REGNET

Av Anita - 30 juni 2020 19:15

 

I förrgår gick jag i trädgården och vattnade blommorna. Visst kan vissa undra varför jag gör när det regnar men blommor i krukor får ingen fukt av regnet. Vattnet kommer bara på bladen och inte ner i jorden.


Som mina gyckelblomster tex. Dom behöver mycket vatten och vatten varje dag.

 

Blomlådorna under fönstren får skydd av taket och behöver vattnas.


 


Nu har det inte regnat på tre veckor så nog var det fint att det kom en massa blött igår. Nu kommer det att växa och bli grönt som aldrig förr.


Nu blommar alla sommarblommor i massor men att fota dom vanliga känns onödigt. Alla vet hur dom ser ut, prästkragar, smörblommor, klöver och alla de andra som växer och frodas.

Jag önskar att jag kunde ta fina kort på blommor men min nya mobil tar usla kort.


Skogens blommor är kanske mer ovanliga för er. Nu när skogstjärnorna och ekorrbären blommat ut börjar skogskovallen breda ut sig tillsammans med blåbärsriset.

   

I dikena växer tätörten (den man gör tjockmjölk av).

 

Orkidéer av olika slag finns det Jungfrumariehand blomman för fullt i massor.

 

Den doftande pyrolan står blygt i skogskanten.

 

Den doftar fransk fin parfym och är så söt men knappast någon lägger märke till den.

Klotpyrolan finns också i närheten,.

 

Nu är det lite svalare och jag har klippt gräs och känner mig lite trött.


Varje kväll cyklar jag ner och vattnar gravarna men idag åkte jag bil för det såg ut som om regn och åska skulle komma när som helst.

  .

Vägen ner till byn är kantad av prästkragar. lysande klöver och blåklockor och mycket mycket mer. Naturen kan verkligen göra det vackert, vackrare än vad vi människor kan


Rosen jag fick i födelsedagsprecent har börjat blomma idag. Gul och fin. Jag älskar gula rosor och hoppas att den överlever vintern.

Fy prata inte om vintern tänk inte ens på den.

 

Nu fattas ingenting. Jo nu ljuger jag. Sonen fattas mig men han kommer snart. Dansen fattas mig och det blir nog värre.


Dagens ord: Varför säger man alltid Det hade kunnat vara värre men aldrig säger man Det kunde vara bättre.









 
 
Lena i Wales

Lena i Wales

1 juli 2020 13:55

Så vackra blombilder.
Här har det faktiskt regnat tillräckligt för vattnet att gå ner i jorden, men nu är det mindre nederbörd och vattningen har börjat igen.
Tycker kyrkan verkar intressant. Kanske har du visat den tidigare och jag missat den, i så fall kan du kanske göra en repris med den eller länk i ett senare inlägg.
Sköt om dig!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

1 juli 2020 14:34

Så fint det blommar hos dig nu. Jättefina bilder!
Här har det inte regnat ordentligt på flera månader nu, bara en och annan skur på 5-6 mm några gånger.
Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

1 juli 2020 20:44

Ja, nu blommar det och är vackert och regnet kom precis när det behövdes. Snart blir det ännu grönare och somrigare :D

http://ibod11.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards