Alla inlägg den 15 juli 2020

Av Anita - 15 juli 2020 15:48

Nog är allt annorlunda. Tittade på samma dag för tidigare år. Ett år var det Gotland. Ett år var vi på födelsedagskalas vid Höga kusten. För sju år sedan hade vi Fisksjöträffen.

 

Jo då det var dans också naturligtvis. Nu är det andra tider. Inte blir det några semesterresor för mig inte.


En dag var det fint väder och Sonen tog sitt första bad.

 

Det blev ett snabbt dopp för det är inte varmt nu längre.

 

Vaimo stod och tittade på.

 

Sedan rodde han ut med båten och precis som allt annat så var årorna ruttna och gick av på mitten. Ruttet ruttet.


Igår var jag iväg med AMV och Gubben på en liten loppistur och så handlade vi blommor till gravarna. En liten tripp till slut så man fick se något nytt.


Så kom BonnAnna med man och barn och slog åkrarna och gjorde vita bollar.

 

Vi är så glada för att få åkrarna slagna och fina både Kinabror och jag.


Så fick Kinabror besök av sonen och hans familj och dom ska vara här i flera veckor.

 

Sonen och lilla Stina kom och hälsade på och fikade en liten stund. Sedan var vi till dom och fikade på kvällen.

 




 

Eftersom det var fint väder igår och inte blåste ett dugg så drog Sonen igång grillen och vi åt en härlig middag.


Annars har det varit 

Matlagning och disk.

Tvätt 

Vedstapling i vedboden och hur jag än staplar så verkar högen utanför bli större istället för mindre. Visst vet jag att det är ett hjärnspöke men i alla fall. Som ni vet så hatar jag ved.


Waimo har åkt hem till TuppOla och jag fick ett paket ägg av bästa sort. Ni kan inte tro vilken gul gula som det är i dom äggen efter att hönsen travar omkring ute och stoppar i sig av allt det gröna. Tänkte göra sockerkaka men ids inte.

Det är mycket man inte ids nu för tiden.

 

Katten Morris ids inte mycket han heller. Tror att han slutat fria hos Gosan nu och ligger under filten och sover istället.


Det doftar gott av älgörten som blommar överallt. Om jag hade ork skulle jag gjort älgörtsdricka men jag ids inte.

 


Dagens ord: Sedan man gjort det man måste har man ingen ork över till det man vill.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards