Alla inlägg den 27 juli 2020

Av Anita - 27 juli 2020 20:44

 

När man var barn så byggde vi kojor i skogen och var där nästan jämt. De här tuffa killarna gjorde det lite enklare för sig. Dom renoverade det gamla grishuset och var där nästan jämt. Man hörde ett fnitter då och då från skogen. Här har dom i nåder låtit lillpojken vara med på bild men annars är kojan rätt hemlig. Härligt att vara barn. Härligt att ha en koja.


Lördagen tog Kinabrors Son A och hans fru jägarexamen och och klarade av skjutningen. Något att fira minsann.

 

Dom har tränat en hel vecka på skjutandet.


Så skulle vi så klart ha lite fest på kvällskvisten och jag lagade älgskav. Vi blir många när vi träffas, jag tror att vi var 14 st.

 

Så igår var det väl lite plockande med disk och sånt och lite pillande i trädgården nu efter allt som blivit förstörd.

Ungarna var förstås nere vid sjön och plaskade på.

 

Hunden Jack rymde hit tre gånger för han börjar bli less på lilla Kira.

En gammal ungdomsvän kom och vi satt i gräset och pratade en lång stund.

Brorsdotterna Camilla gjorde lasange och vi åt så vi vår tvärmätta. Jättegott.


Vad har hänt idag? Skapligt väder fast det kom några regnskurar lite då och då.

Till lunch skulle vi steka kolbullar och det gick väl fint. 

 

Inte bara jag stekte utan flera stycken provade och alla stekte bättre än vad jag gjorde.

 

Det är gott med kolbullar och ungarna gillar det också.

 

Tänk att bara vatten, mjöl och lite fläsk och lingonsylt kan bli så gott.

 

Så åkte vi tjejer en liten tur till Carins loppis och där handlade vi för billiga penningar jättefina saker och blev bjudna på fika. En trevlig liten stund tillsammans.

 

Kom hem och Sonen hade börjat grilla och vi fick god mat idag också.


Annars var väl största saken som hände var att Arvid tappat en tand som han gått omkring och ruckat på flera dagar.

Tänk att någon kan vara så söt utan framtand eller hur.

 

På kvällen blev det riktigt härligt väder.

Nu är det fullt med svalor som flyger omkring hela tiden. Dom visar sina fina konster och kvittrar så glatt. Jag älskar svalor och det var många år sedan det var så många här.

 

Sonen tittar på när svalorna gör sina konster och han gillar också svalor fast dom skiter på hans fyrhjuling.

 

Jack och jag gosar och nu ska alla åka iväg.


Vi var nere vid sjön och fikade  och sällskapade i sista stunden.

 

Dom här två är verkligen bästa vänner.

 

Nu är kvällen här och imorgon är jag ensam igen.

Sista kvällen innan alla far och här är vi, Jag och Kinabror, Kinabrors dotter och son..

 

Huga vad man ser gammal ut. Usch, jag har sagt det förut och säger det igen......


Dagens ord: Underbart är kort och trist varar länge. Det är väl så det är. Sommar är kort vinterhelvetet varar länge.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards