Alla inlägg den 12 augusti 2020

Av Anita - 12 augusti 2020 08:37

 

Nu börjar nätterna bli kalla, härom natten bara några grader. Det är dagg i gräset och en annan ton i luften. Som vanligt hade jag planer för dagen som det inte blev något av.


Plockade rödvinbär och gjorde en massa gele. Då blev det till att städa i källaren eftersom det var skitigt där innan jag plockade ner burkarna.


Så kom Gamle A . Det var länge sedan han var hit så vi blev sittande i solen rätt länge och fikade och pratade.

 

Det gäller att ta till vara de vackra lugna dagarna och lägga alla trista planer åt sidan Det gjorde AMV och jag. Vi tog av oss skorna och vadade bort till badstranden. Det är så skönt att gå i det ljumma vattnet och känna sanden under fötterna och se alla saker som finna på botten och känna solen värma. Det är att njuta och leva i nuet och glömma allt man skulle ha gjort.


Sedan var det dags att äta middag hos Kinabror. Han hade fått besök av en gammal kompis som åkt motorcykel ända hit från Skåne. Fisksjön visade sitt bästa ansikte i alla fall.

 

God älggryta hade han gjort Kinabror är en hejare på att laga mat. Det är ett som är sant.

 

Sedan cyklade AMV ner till kyrkogården och där var det lika fint som hemma. Sjön blank som en spegel. På vägen fick vi se en hallonbuske vid sidan och där var jättestora fina hallon och vi åt och plockade. Jag hade en hink i cykelkorgen på uteifall att man skulle hitta något.

 

Så hem och ta ett kvällsbad.

  7

Så igår plockade jag krusbär och gjorde gele av dom. Krusbärsgele är väldigt gott till kött. 


Så åkte AMV och jag till ödesböle. Arkiologer håller på med utgrävningar och visade vad dom hittat.

 

Sista fyndet är resterna av ett gammalt hus och något annat som man inte vet innan man får skicka prov. 

Det är väldigt intressant. Dom har hittat en hel by redan innan som har anor till 700-talet så det fanns faktiskt folk här redan tidigt.

 

Vi hann gå en liten sväng runt ödesböle och där är så vackert och så fullt av gammal energi som riktigt känns i luften.

 

Så hem och så gick vi bort till Broder B. Dom bjöd på mat igår kväll och idag är det min tur. Här vandrar vi mellan gårdarna och fikar och äter och umgås så gott det går.


Det där man skulle gjort blir liksom inte av. Jag har påbörjat mitt projekt med tjära taket men bara kommit till att bära ner grejorna till sjön. Idag får jag besök av en gammal jobbarkompis och så är det en massa annat på gång. Vi får se.

 

Dagens ord: Inget blir som jag planerat men det kan bli bra åndå.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards