Alla inlägg den 23 augusti 2020

Av Anita - 23 augusti 2020 10:13

 

Att tjära bastutaket sitter hårt åt. Allt annat hittar jag på för att slippa. Tänk så lätt det är att skjuta upp det man gruvar sig för.


I förrgår var det en pratstund med AMV och Gubben som kommit tillbaka från sin resa norrut. Nu är det Broder B med fru som åkt på ungefär samma tur norrut. Tänk om jag också fick åka någonstans på resa men jag vet ju att den enda resa jag kommer att göra är att åka till Östersund och operera bort en rot av en tand. Det känns ju inte precis som någon rolig utflykt och jag gruvar mig.


Nåja, fredag eftermiddag blev inte så illa trots att vi haft strömavbrott hela dagen.

DansAnn och Mannen kom för att plocka svartvinbär. Jag har legat och rensat i buskarna i flera dagar nu.

Ann hade med sig en fin korg fylld med läckerheter som goda ostar,kex och gott dricka.

Så kom en kvinna till som också skulle plocka bär och hon hade med sig kaffe och hembakta bullar.

 

Här satt vi i godan ro bland buskarna och pratade och plockade och fikade. En riktigt trevlig eftermiddag och inte en enda geting eller broms bet oss, annars brukar det ju bli så.


Annars gjorde jag inte så mycket mer än det vanliga att skörda grönsaker och vattna blommor och småstöka. Inte tog jag mig till att tjära tak inte.

 

Jag har tagit mig för att ligga en stund varje dag i hammocken och läsa och njuta medan tomten under eken tittar på.

Man måste få lata sig också eller hur?


Idag är det blåsigt och jag har plockat fram lite mattrasor. Jag hoppas bli av med dom nu för dom tar bara plats och jag ska inte väva mer. Jag har mattor i överflöd uppe i skrubben så det känns onödigt. Hoppas att jag blir av med dom för det känns trist att slänga en massa klippta mattrasor som man lagt ner möda på att klippa. Låda på låda av trasmattor har jag. Runda fina nystan i alla färger. Tänk att man orkade sitta och klippa och rulla ihop så mycket.


Fan va grejor har jag i "Brakskitarnas dal". Jag hittade mammas gamla album och klippböcker som hon lagt ner möda på och receptböcker och lite av varje.

Så blev jag ju sittande där och läsa och titta och inte så mycket blev gjort idag heller. 


Imorgon kommer det fler svartvinbärsplockare och sedan ska jag faktiskt åka till moster Britta en sväng och sitta ute på avstånd och vi ska äta krusbärskräm och fika och prata. Det är ju månader sedan vi träffades nu.


Har jag tur så kan jag skjuta upp taktjärandet några dagar till.


Dagens ord: Det är lätt att skjuta på saker som man inte vill göra.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards