Alla inlägg den 3 september 2020

Av Anita - 3 september 2020 06:38

I förrgår skulle jag åka till tandvården på lasarettet för op och det gruvade jag mig för. Kinabror skjutsade mig och vi for i god tid för jag kände på mig att bara att hitta dit skulle ta tid.


Dagen började med strälande väder. En stor flock sidensvansar kom för att mumsa rönnbär men det finns inte ett enda rönnbär iår. Tur nog finns det lite vinbär kvar på buskarna och dom satt i sig allt i ett nafs.


Nu svamlar jatang på. Det var resan till Östersund och det blev inte som jag tänkt. Virrade runt på sjukhuset för att hitta men det visade sig att det inte alls var inne på sjukhuset utan längre ner och inte stod det något på dörren heller. Jag frågade folk och till slut efter ett himla springande hittade jag rätt.


Då var det rtg och ingen tandläkare var där men en tandhygenist tog hand om mig och putsade och tryckte och grejade och så skulle jag tillbaka sedan när tandläkaren var där. Så det var bara att fara hem 1800 kr fattigare. Hela dagen gick åt. 


Nåja, dagen slutade bra i alla fall. Jag tog cykeln och for en sväng till  Broder B:s fru och där fick jag en tröja hon stickat till mig.

 

Så glad jag blev. Den var mjuk och härlig och jättefin. Nu kan jag kassera min gamla lagade kofta och jag kände genast att den här kommer att bli en älsklingströja. Så ett bra slut på en konstig dag i alla fall.


 

Så igår var det också en fin dag. Solen kastade in lite ljus genom orkidefönstret och fick blommorna att lysa så fint.

 

Det är slut på blomstertiden utomhus nu. Det är svårigheter att få ihop en blombukett av tama och vilda blommor men jag gör så gott jag kan. När det är sommar ska man alltid ha blommor på borden. Det känner jag.

Den här gjorde jag till AMV:s födelsedag med stor möda.

 

Mitt på dagen kom LoppisCarin för att hämta mera loppisgrejor. Hon hade med sig varm korv och bröd så Kinabror, hon och jag åt lunch och sedan satt vi på verandan och fikade. Kanske sista gången iår som vädret ät så fint att man kan sitta där men man vet ju aldrig. September kan bli fin ibland.


På eftermiddagen for Kianbro och jag till skogs för att plocka lingon. Luften var klar och fin och det är så skönt att plocka lingon. Det är rena meditatinen att gå omkring och rafsa.

 


Naturligtvis har man med fika och det är konstigt att kaffe smakar så gott ute i skogen.

 

Jack är med förstås och äter blåbär för fullt och håller sig nära hela tiden.

 

Han vill förstås också ha lite macka.


Vi fick i alla fall ihop varsin hink med bär även om det inte var det värsta bärstället man varit på. 

Idag kommer AMV och Gubben och jag har mina planer men man vet aldrig. Kanske blir det inte det jag tänkt. Vi får se.


Dagens ord: Det blir sällan som man tänkt och ibland kan det vara tur.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards