Alla inlägg den 11 september 2020

Av Anita - 11 september 2020 09:34

 

I förrgår kom en sådan lugn om än kylig dag. Det känns att det är höst nu för det är bara solen som värmen och i skuggan är det kyligt. Än finns en massa att göra och jag satt igång från morgonen.


 

Pelargonerna i stora järnkokaren skriker efter att få komma in för frosten närmar sig med stormsteg och kan komma när som helst. Det tar lite tid att gräva upp dom och sätta i krukor och bära in och hitta plats i fönsterkarmarna.

Jag har rosenpelargonerna  kvar ute för dom är så höga och blommar som mest och det bär mig emot att kapa av allt det vackra. 

Nå när jag gjort det gick jag med Jack bort till Kinabrors sommarstuga och gick upp till Broder B:s fru och pratade bort en stund.

 

Så gick jag ner till sjön och städade bastun och tog ut all aska ur  kaminen och rensade grillplatsen från en massa aska.

 

Sedan gick jag bort till Kinabror och åt middag och så var den dagen slut. Man måste njuta av de dagar som är som den var och andas in luften som är klar och skön. Synd bara att alla fåglar har tystnat. 

 

Så kommer det de avskyvärda dagarna som jag inte alls gillar. De höstdagar då västanvinden får fart och sliter och river i träd och får saker att flyga omkring. När man hör hur den ylar och viner in i fönster och sprickor och man ser de vita skummiga vågorna slå mot land. Fy sjutton. En sådan dag var det igår och jag kan säga att jag hatar sådant väder och var knappt ut på hela dagen.


Gamle A kom och så förstås Kinabror och vi fikade och sällskapade en stund. Tänkte på hur kallt och ruggigt det ska vara att sitta på pass i skogen.


Så avslutades dagen med trevligheter. Jag plockade en blombukett.

 

Så for jag till DansAnn för vi skulle ha tjejkväll. Hon hade besöka av sin moster och vi skulle njuta av varandras sällskap.

 

Ojsan hoppsan vilket härligt fat med god mat hon hade gjort. Rena konstverket.

 

Oj så vi åt. Oj så vi pratade. Oj så vi skrattade.

 

Vilken härlig tjejkväll det blev. När jag åkte hem hade det mörknat och man ser nu att kvällarna blir svarta. Visst, jag såg att "Mitt ljus i mörkret" på andra sidan sjön hade tänt sina lanternor ute på piren som lyste upp som ett hoppets stjärna på andra sidan. 


Dagens ord: Det finns alltid att göra när man bor så här.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards