Alla inlägg den 18 september 2020

Av Anita - 18 september 2020 21:09

 

Två dagar med skitväder, 3-4 grader varmt och isvindar från fjällen får skinnet att knottras sig fast man klär på sig varmt.

Fan för dom som hurtigt utbrister "Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder". Jo visst kunde man ta på sig skoteroverallen och rånarluva men det känns väl lite onödigt i september. Nog om det.


Dagarna innan var det fint. Den sista svanen for omkring vid badstranden. 

 

Vattnet i sjön har sjunkit väldigt de sista dagarna och badstranden är dubbelt så bred som den brukar vara.

 

Lite besök hade jag  också varje dag i början av veckan och jag vandrade omkring lite i skogen bara för att jag kunde.

 

Det börjar bli lite färg på löven nu och rönnen är en av de första träden som blir röda.

 

De sista två dagarna har inte varit kul. Blåst och kyla och besök i Östersund på specialtandkliniken. Kinabror skjutsade mig som tur var och när vi åkte hem var vi in till DansBritt och fick kaffe och de största bullar jag sett.

 

På kvällen bjöd Broder B med fru på soppa som var väldigt god. Idag har dom också följt med till Östersund och vi åt faktiskt lunch där också.

Nu är jag hur trött som helst och jag har mest legat i soffan och slötitta på tvn. Att kliva upp tidigt som vi gjort i två dagar och så sitta i tandläkarstolen gör mig utmattad och så stormen som viner och inte låter en sova på natten. 


Mycket ska göras ute innan frosten kommer men kanske är jag piggare imorgon och kan uträtta lite grann.

 

Dagens ord: Bortsett från snö och kyla är nog blåsten värst.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards