Alla inlägg den 19 november 2020

Av Anita - 19 november 2020 08:43

Så kom en riktigt grå dag då det var extrautsändning på tv om ökade restriktioner för att coronan har ökat med förnyad kraft sista dagarna. Även här i Jämtland där det varit skapligt ett tag nu. Hjärtat sjönk som en sten. Nu ska man bara få umgås 8 personer.


Så kom en fin solig dag med en sjö som inte hade en vindpust utan låg spegelblank. Jag hade hämtat mina röda gardiner ur spökskrubben och gjort mig reda att putsa fönster och fixa. Det var under pust och stön men förr eller senare måste det ju bli av.


Då som en ängel från himlen ringde Broder B:s fru och frågade om Kinabror och jag ville följa med på en utflykt. Tror ni jag sa nej? Snabba svar förstås. Jaaaaaaa. Hon hade fixat kaffe och mackor och så gav vi oss iväg upp emot fjällen. Att det är 40 mil fram och åter hindrar väl inte oss norrlänningar. Vi är van.


Så fint det var. Inte ens uppe vid fjällen var det snö. Det var spegelblankt vatten, gröna ängar och guldokra gräs. Så många fina hus att titta på och solen värmde så skönt.

 

Vi stannade på en fin rastplats och fikade och så for vi vidare mot Åre och till Duved. Så var vi snart framme vid Tennforsen och vi var rätt ensamma där.

 

Det är något både lockande och skrämmande med forsande vatten.

 

Vi gick en fin runda där.

 

Det var länge sedan jag var där så det var roligt att se forsen igen.

 

Så drog vi tillbaka mot Åre och även där var det lugnt och inte mycket folk i farten.

När vi ändå var i farten tog vi och tittade på ännu ett vattenfall Ristafallet. Där finns en jättefin campingplats och vandrarled som jag nog skulle vilja gå på någon gång.

 

Jag tycker nästan mer om det vattenfallet. Det är liksom vänligare och ljusare på något vis.

 

Dagen gick fort och det började mörkna så fort.

 

Dags att bege sig hemåt. Det var verkligen en härlig dag. Den sista dagen utan snö och vinter. Sista dagen gjorde vi till en fin dag mitt i mörkret och missmodet i coronatiden. Man behöver något roligt när tillvaron är tung som nu.


Nu behövs lite energi för nu kom storm och snö och imorse vaknade jag till att det är helt vitt. Den  förbannade snön som bara förstör allt. Fy sjutton.


Dagens ord: Lite roligt mitt i allt det mörka gör mer än vad man tror.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards