Alla inlägg den 22 november 2020

Av Anita - 22 november 2020 10:04

 

I den här mörka tiden då man inte vet vad som händer behövs det färg och ljus.

Jag vet att många redan satt upp ljusslingor och adventsstakar . Jag förstår det fullt ut. 


Jag har inte gjort det men nu var det dags att slita ner de rosa gardinerna i vardagsrummet och sätt upp röda gardiner.

Det var väl lätt men då ska blommor plockas bort och jag har till och med putsat insidan av fönsterrutorna och så tillbaka med alltsammans sedan jag duschat av alla blommor och tagit bort gamla torra blad. Det tog sin tid för jag har tre fönster.

Byta plädarna i soffor och fotöljer mot röda och då måste jag ta bort dynor och försöka dammsuga bort hundhår och katthår och hitta massor med grejor som försvinner ner i soffor som örhängen och pennor och hundgodis.


Tömma askan ur braskaminen, byta dynor på stolar och kuddar får nya röda överdrag och dammsuga och damma och torka golv och byta mattor. Det tog hela dagen och även med städmusik och diverse uppehåll tog det hela dagen. Tur att det var Kinabrors tur att laga mat och han hade gjort en fantastiskt god kålpudding med sås. Så god att jag tog om två gånger. Man blir hungrig av att städa.

 

Nu är det i alla fall rent och fint i ett rum men det fattas många. Fy sjutton för städning.

 

Kinabror och Jack kom och fikade en stund. Vi åkte en sväng med bilen för att kolla om avverkningarna snart är slut.


Jag pratade med Sonen i telefon en bra stund.

 

Kinabror har köpt en stor baddarsnöslunga till traktorn så min lilla Eulalia står nere i uthuset och än har vi inte behövt använda dom. Det är snö men tinar rätt bra.

 

Det har inte frusit i bäckar och sjön har bara lite is invid landet. Det är en konstig vinter. Ena dan si andra så men kallt har det inte varit.

Ett nytt kalhygge på andra sidan sjön. Det blir fler och fler.

 

I dag fortsätter jag med städningen och så ska jag väl hämta in ved och ta upp gruset om det blir halt och mata fåglar och ta upp snöskovlar och kanske ta en liten promenad bort till Broder B. Tvättmaskinen går för fullt med allt som jag plockat bort.

 

Nu vet jag i alla fall vem som snor talgbollarna med raketfart. Ekorren är smart och lyfter på locket där bollarna är och tar ut dom hela och drar iväg med dom hem till sitt eget lilla hem för att ha något att mumsa på när det är sämre tider.


Så får det bli slut för idag för jag hinner inte mer nu. Det finns en del att göra fast jag bestämt mig för att inte göra så mycket när det är helg men vad då.


Dagens ord: Man kan alltid ändra sig, det finns ingen lag mot det.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards