Alla inlägg den 30 november 2020

Av Anita - 30 november 2020 08:45

 

13 grader kallt och en klar och lugn morgon. Var det igår alltså.

Nu skulle det bli sovrumsstädning.  Ni vet att jag skjutit upp det länge . Gruvat mig för alla mattor och sängkläder som skulle bäras nerför trappen och ut. Visst har jag balkong men den är liksom så mycket annat rutten och jag törs inte gå ut på den. Nå nog om det.


Jag hann knappt börja innan Broder B och frun kom och sa att Kinabror bjöd på kaffe. Klart att jag följde med. Kinabror bor fortfarande kvar i sin sommarstuga som ligger ungefär en km från mig.

Vilken fin dag. När jag gick tillbaka hem tog jag med hunden Jack.

 

Så började jag städa men så blev det skidskytte på tv. Jag är inte ett dugg intresserad av idrott men just skidskytte tycker jag är spännande. Tänk att först åka som en tok och sedan ställa sig stilla och skjuta prick. Det borde vara en omöjlighet men tydligen inte.


Till slut var det färdigstädat och jag har flanellakan i sängen som är varmt och mjukt och det kan behövas nu när kylan verkar komma

 

Vid halv fyra tiden hade det redan börjat mörkna men jag tog fram mammas gamla lila spark och drog ner den till sjön. Det är is nu men man får hålla sig nära land. Det gick som tjosan att sparka bort till Kinabror. Isen var hal och fin.

 

God söndagsmiddag med fläskfilegryta och potatis.


När jag åkte hemåt sjöng isen sin sång. Det låter som en fiol som spelas av någon som inte riktigt kan. En sorgsen låt och lite skrämmande. Fullmånenatt så jag förstår att det blir dåligt med sömn.

 

Månen gör sitt bästa för att kasta gyllene strimmor över sjön.


 

Kallt när jag kom hem och det vara bara att börja elda. 

Nu är det trista slut och bara roliga julgrejor kvar att göra som att skriva julkort, steka köttbullar och pynta lite dag för dag. Ingen snö har kommit heller som tur är. Att slippa snöskottning är det bästa av allt. 


Dagens ord: Hoppas det blir snöfritt så man till och med kan ta sig en skridskotur på sjön.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards