Alla inlägg den 4 februari 2020

Av Anita - 4 februari 2020 12:27

 

En vecka med tandvärk och unken smak och lukt ur munnen. 

En vecka med mest soppa och mosad mat med smak ur munnen som jag ruttnar upp inombords.

En vecka med sömnlösa nätter och värktabletter.


Som tur var så kom Kinabror hem och började söndagen med att starta traktorn och skotta snö.

 

Jag gjorde ett försök att gå på skoterspåren med hunden Jack men jag var så matt att jag knappt kunde ta mig hem.


Nu ska ni få höra om gårdagens äventyr.

Ni får själva bestämma om ni ska skratta eller gråta. 

I går morse gav jag upp och insåg att jag bara blev sämre och sämre i min mun. Ringde genast till folktandvården och

skulle få komma 20 över 8 och det var inte länge dit.


Kastade på mig kläderna och gick ut till bilen men naturligtvis var det kallaste dagen det varit på flera vecka så där 15 grader och bilen var totalt igenfrusen. Ropade på Kinabror och med gemensamma krafter lyckades vi skrapa fram rutorna fram och jag kom iväg i en jäkla fart.


Kom fram när det var ungefär två minuter kvar. Kastade mig ur bilen och upptäckte när jag kom in att jag hade mobilen i jackfickan . Tänkte lägga den i byxfickan för jag vågade inte lämna den i jackan. Men-....var är byxfickan. Då upptäckte jag det. Jag hade vänt byxorna bakfram. Dagens skratt på den tandkliniken minsann. Pinsamt.

 

Så blev den rensning av hålet efter utdragna tanden och rotfyllning av tanden bredvid. Svullna läppar efter bedövning och jag åkte hem igen.


Där var det gubbträff i Kinabrors hus. Det var Mustachen och Broder B och Kinabror. Dom satt där länge och fikade och pratade och sedan blev det strömavbrott. Då passade Kinabror och jag på att åka till Hammarsrtand och handla för vi trodde att det var bara här det var avbrott. Det visade sig vara ett strömavbrott som var jättestort och affärerna var stängda. Mobilerna fungerade inte heller.


Kallt ute. Tur att vi har vedspisar.

 

och Kinabror hittade en burk ärtsoppa som vi kunde värma på spisen. Jag har en radio med batterier och ved inne och  

gott om ljus och pannlampa. Man måste vara utrustad fast det var länge sedan det var avbrott nu. Ända till halv tio på kvällen varade det.


Vi gick bort till Broder B och han och Frun satt och kurade i massor av ljus. Han hade smält snö och kokat kaffe över eld utomhus.

Så dök TuppOla upp och vi satt där alla syskon i tystnaden och pratade med varandra. Har ni tänkt på hur tyst det blir när strömmen är borta.

TuppOla sa att det nästan var spöklikt att åka genom Hammarstrand när det var mörkt i alla hus och all utebelysning var släckt.


Så till det positiva för man får väl söka efter det. 

1.Blåbärsriset har slagit ut.

 

2 En hel natt med sömn och utan tandvärk.

3 Vi ska äta första semlan idag. Tror nog att jag kan tugga den nu.


Dagens ord: En olycka kommer sällan ensam.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards