Alla inlägg den 8 februari 2020

Av Anita - 8 februari 2020 09:54

 

Kanske är det för att jag fortfarande har ont i tänderna och svårt att äta men när jag sitter här på lördagsmorgonen och ser på morgonprogrammet så blir jag riktigt förbannad.

Det är skönhetsexpert som lägger på lager på lager med olika   smet i lager på lager på en redan slät och ung kvinna. Sist av allt rouge och puder.

Jag bara tänker på vad alla medel ska kosta och jag skulle tro att det blir ett väldigt stök med att få av allt innan man lägger sig och då ska det väl vara en massa medel till det också. 


Kan det vara så att det är därför jag ser ut som en gammal rynkkärring för att jag inte har använt en massa sådant genom åren. Nej jag tror inte det. Min farmor använde bara tvål och hon var så slät och fin i hela livet. Hon rökte förstå inte men det gör inte jag heller.


Ja ja dom som har råd får väl vräka på sig en massa grejor för att bli vackra men  jag undrar ibland hur det blir när en man möter en jättefin kvinna och hamnar i säng och hon plockar bort lösögonfransar och tar bort all maskering. Tala om falsk varudeklaration.


Varför ska vi kvinnor inte få vara som vi är utan ska hela tiden göra om oss och bli vackrare än vad vi är egentligen.

När jag nu sitter här och minns vad man hade när man var ung så var det maschara och läppstift och kanske lite nivea i ansiktet om man skulle vara ute och fan så vacker man var ändå. Det kan jag då se på bilder.

 

Från det ena till det andra. Det är nog fint väder ute idag och bröderna Brelin har åkt iväg till Kolbjännsjön och fiskat öring och röding. Katten Morris har faktiskt varit ut en sväng och snart ska jag gå ut med hunden Jack men än sitter jag här med en kopp kaffe och retar mig på sminkprogrammet. Hoppas KinaBror drar upp lite fisk så vi får en fin middag. Fisk går ju bra att äta även med mina tänder.


Jag vet att jag är en gammal surkärring och inte blir det bättre av att tandvärken inte är bra ännu. Jag har svårt att vara ute för då ilar det i hela munnen. Nog om det.


Jag planerade att planta om blommor och sätta paprikafrö och tomatfrö idag men jag har liksom ingen lust. 


Träffade AMV och Gubben igår och några till hos Broder B. Dom pratade om framtida resor som dom ska göra. Jag får lägga alla mina pengar på tandlagningar. Det känns lite bittert att jag aldrig har råd att göra något roligt men så .är livet.

 

Så här risig ser jag ut efter veckor av tandvärk och utan motion och ingen makeup i världen skulle kunna få mig snygg igen men skit samma. Att vara naturlig är i alla fall gratis om man nu ska säga något positivt.


Dagens ord: Bättre ett rynkigt gammalt skinn än värkande tänder.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards