Alla inlägg den 20 februari 2020

Av Anita - 20 februari 2020 09:33

 

Det var länge sedan jag skrev nu och jag har inte orkat. 

Det var varit en otrevlig vecka med antingen blåst eller regn och hela tiden en hemsk halka så man har inte kunnat gå även om man har dubbar på skorna.

Dessutom har mina tänder ilat så fort jag gått ut.

 

Jag har mest legat i soffan med katten och deppat och haft ont.

 

Visst har jag ibland tagit mig bort till Kinabrors sommarstuga där Kinabrors familj med barn och hund bor den här veckan

Det har varit synd om dom också. Inte har det varit snö utan bara halka. Förkylda och lillflickan har öroninflammation så dom har också mest kurat inomhus.


Men så som en gåva från ovan så kom en fin solig dag utan blåst. 

Jag packade ryggsäcken och bestämde mig för att följa med.

 

Det bar av till mitt älsklingsställe vintertid. Kolbjännsjön där sjön ligger skyddad bland bergen och solen gassade som en  blåslampa. Berget där vättarna bor och som ropar tillbaka om du kallar på dom. Dom som inte har någon fantasi och känsla skulle kalla det eko men jag vet förstås bättre.

 

Dom andra pimplar men jag sköter om elden och sitter vid stranden och vänder ansiktet mot solen. Solen som nästan inte visat sig sedan länge. Nu visar den sin allra härligaste solvärme rakt i plytet.


 

Jag eldar och jag tycker om att elda utomhus. Det är alltid jag som eldar.

 

Jack sitter med mig i solen.

 

Pojkarna blir less på att pimpla när det inte nappar och leker med hunden och klättrar bland stenarna.

 

Klart vi ska grilla korv också.

 

Det är skare på sjön och lätt att gå men att få fisk visade sig gå sämre.

 

Barnen hjälper SnickarMagnus med goda råd och hjälper honom att rensa ur hålet i isen.

 

Frampå eftermiddagen åkte vi hem och jag gjorde spagetti och köttfärssås och så gick den fina dagen. Den första dagen utan ilningar i tänderna. Tänk så solen kan göra.


Idag är det 10 grader kallt och mulet, troligen blir det snö. Eftersom den här veckan varit ganska illa, Alla mina pengar går till tandläkare, läkare och medicin. Jag har inte varit borta på något kul på hela vintern och det verkar som om mina vänner far kors och tvärs medan jag sitter här med min tandvärk. Nåja, igår var i alla fall en fin dag så jag ska inte klaga.


Dagens ord: Underbart är kort men trist och tandvärk varar länge

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards