Alla inlägg den 20 april 2020

Av Anita - 20 april 2020 08:32

 

Ja. vad ska man säga. Ska vi börja med det positiva i denna konstiga tid. 

1. Det har slutat blåsa.

2. Koltrasten har kommit. Jag har inte sett den men hört den sjunga tidigt en morgon innan jag klivit upp.

3. Orrarna har börjat spela ute på sjön.

4. Skogsduvorna har börjat kuttra inne i granskogen.

5. Tranor flög över här och skrek sina vårskrik.

 

Så till det inte så trevligt. Kinabror ligger på lasarettet efter att fått början till blodförgiftning efter ett litet sår som inte alls såg ut som mer än en rispa.


Då ska jag försöka sköta om hunden Jack som har sin fot omlindad och ska bytas bandage var annan dag och jag som är så värdelös på sånt. Som tur är så kommer Broder B till undsättning och hjälper till.

Dessutom så får inte bandaget inte bli blött så hunden måste ha en gummisko på som man måste vara två för att dra på. Han har en annan sko men den ramlar av stup i ett så det är lite trist. Dessutom är Jack ledsen för att inte Kinabror är hemma och ligger bara och suckar och lider.


Broder B har ett knä som krånglar så han måste nog till läkare också.


Jag ska till tandläkaren imorgon och hoppas att hon kan dra bort rotbiten som håller på att komma upp hur det sista

hålet . Den förra biten kunde jag dra ur själv men den här sitter för hårt. 


Så i det lilla händer det alltid grejor här.

 

Skickar er en sol. Jag har ingenting vackrare att fotografera så en glimt av en sol bakom molnen kanske skulle passa.

Nu kan jag i alla fall snart vara ute och börja plocka bort lite skräp ur trädgården, nedblåsta pinnar och sånt ni vet som det alltid kommer fram den här tiden.


Dagens ord: Det som göms i snö kommer upp i tö.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards