Alla inlägg den 3 januari 2021

Av Anita - 3 januari 2021 10:39

 

Det har snöat i flera dagar. Allt är vitt oh nu måste jag inse att det blir månad på månad med det vita helvetet.

Snö på förstukvisten och trappa. Sopa Sopa.

Snö på skorna som smälter i förstugan och som blöter ner sockarna.

Snö på bilen. Sopa. Sopa. Skrapa. Skrapa.

Slut på att gå i skogen. Slut på att gå på gröna mossan. Snö halvvägs upp till knäna. 

Spårigt på vägen. 

På sjön är det blått och dålig is. 

Som tur är så är Kinabror här och kör med traktorn så jag behöver bara göra lite småskottning.

 

Nyårsafton träffades vi syskon hos TuppOla.

 

God mat och bingolotto. Inga raketer och med tre hundar är det tur att det inte smäller.


Så var det det där med nyårslöften. Det är ingen mening för det blir aldrig som jag har tänkt speciellt inte i pestens år som det var ifjol.

Önska kan man ju alltid och det är väl samma som vanligt. Först förstås att jag inte blir smittad och ingen av mina nära heller. Sedan att jag får träffa mina vänner igen som jag saknat. 

Att få dansa och skratta och umgås.

Att jag får lära mig något nytt. Allt har legat stilla nu och inget nytt har jag lärt mig.

Resa vill jag göra. Den enda resa som var i fjol var en dag till Tennforsen.

Att vattengympan kommer igång igen. Stel i kroppen är jag.

AMV och jag klättrade inte upp på "Gäckande Berget" och jag tror inte att det kommer att bli av.

 

I morse vaknade jag att katten Morris kröp ner hos mig i sängen och så somnade vi om båda två.

När jag klev upp såg jag att det hade slutat snöa och att det var 13 grader kallt.

Tände i vedspisen, matade katten och fåglarna.

Kokade kaffe och åt en skinkmacka.

Vattnade julgranen som inte barrar ett dugg ännu.

 

Precis sådana vardagliga saker man gör en kall morgon i januari. Inga planer för dagen utom att hämta ved. Kinabror har startat upp traktorn för att få bort snön. Hunden Jack tigger sista biten på macken och tvn är igång. Diskmaskinen mullrar och allt är som vanligt. Jag ska hålla mig inne så gott det går.


Dagens ord: Dom som gillar snöänglar kan gå ut och kasta sig i snön. Jag skulle hellre kasta mig i mjuk mossa.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards