Alla inlägg den 12 januari 2021

Av Anita - 12 januari 2021 07:58

Jag kan inte baka och jag ger upp för lätt.


Söndagskväll blev jag så sugen på något gott att äta när jag såg på Farmen. Ingenting fanns i huset inte ens en gammal pepparkaka. Tänkte sno ihop några hastbullar. Halv sats bara så jag tog den smala lilla bunken och började vispa. Av någon anledning började bunken snurra som en karusell och nästan all smet sprutade upp. Fullt på tröja, fullt på byxor, fullt på bord och golv. Oj oj oj vilket före.

 

Jag klickade ut det lilla som var kvar i bunken och satt in i ugnen. Då höll jag på att bränna dom. Nåja det blev väl ett par som gick att äta men jag blev så less. Jag bara lämnade alltsammans och disken och gick ut ur köket i hopp om att ängeln Inga skulle ta hand om stöket på natten men det gjorde hon inte.


Det blev natt och när jag vaknade på morgonen så var jag fortfarande less. Såg att det snöat och klev upp och gjorde mig två mackor och kokade kaffe. Klev tillbaka i sängen och började läsa en bok. Varmt och skönt under täcket. Katten i knävecket. Där låg jag i två timmar och läste och mös. 


Till slut måste den lataste pensionär häva sig upp och börja ta bort stöket i köket. Då var hastbullarna hårda som skorpor och ska jag säga något bra så blir väl fåglarna glada när dom får äta upp dom.


Kinabror och hunden Jack kom och vi fick reda på att det skulle bli snöoväder. Då gäller det att planera. Vi måste på byn och handla mat och skaffa bränsle till plog och snöslunga. Det hade redan börjat snöa när vi for iväg. Jag hann i alla fall släpa in en massa ved. Det kan ju bli strömavbrott så då måste man elda för att hålla värme och kunna laga mat.


 

Följde med Kinabror hem till honom och vi åt potatisbullar och fläsk. Sedan gick jag hem och snön föll ner i stora flingor .

Så nu är det en ny dag och än har det inte blivit ljust men när jag skulle sätta på motorvärmaren på Kinabrors traktor så nådde snön på gården nästan till knäna.

 

Det hade kunnat vara värre men vi får väl se hur det är. Vi behöver inte åka iväg men jag tror att vägen inte går att köra på och det lär väl dröja innan plogbilen har kommit.

 

Jag är glad som inte behöver iväg till något jobb. Posten lär väl inte komma idag heller. Vi har i alla fall ström fortfarande.


Dagens ord: Det hade kunnat vara värre. Man hade kunnat bo ute vid kusten mot Sundsvallshuset.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards