Direktlänk till inlägg 21 januari 2021

INTE LÄTT ATT LEVA

Av Anita - 21 januari 2021 12:43

Efter en hel vecka med runt 30 grader kallt så blev det till sist lite mildare och då börjar det snöa igen. Snöa och snöa och man lovar 40 cm utöver den meter snö som redan plågar oss människor. 

Så jag har frusit. Så jag har burit ved. 

 

Jag har inte haft lust med någonting på flera dagar. Jag har ingen ork och ingen lust. Vill helst bara ligga invirad i en filt 

i soffan och slötitta på tv.

 

Inte har jag plockat bort julen heller och julgranen har så fina gröna skott så den näms jag inte ta bort heller.

Har knappt varit ut alls bara för att sopa av bilen och skotta åt sotarn som ska komma idag. Hur han ska ta sig upp på taket är en gåta. Tur att man inte är sotare i alla fall.


Jag har plågat mig iväg till Kinabrors sommarstuga och åtit middag annars har jag inte gått ut ett enda dugg på flera dagar.

 

Vad jag hatar vinter. 


Kinabror har varit hit och kört med traktor och snöslunga så det slipper jag i alla fall.


Så kom Broder B med fru och hunden Nalle.

 

Därifrån Nalle kommer hade dom två kattor som han var vän med så han tänkte sällskapa med Morris.

 

Den surkatten varnade direkt med att köra fram en ilsken tass.

 

Nalle som är en jättesnäll stor hund blev liksom förstenad och undrade. Varför gjorde du på dette viset?


Tänk att kyla och snö kan sänka mig så väldigt. Jag ville gå i ide. Jag känner mig som ett stort svart hål och trots att det är kramens dag så finns det inga kramar att få. Vet inte ens om det skulle hjälpa. Hur länge ska den här skiten pågå.


Dagens ord: Är det inte kyla så är det snö. Vintern är en helvetets tid.

 
 
Ingen bild

Robert

21 januari 2021 13:09

Håller fullständigt med dig Anita. Vintern hatar jag också, men livet går vidare fast vi har denna motgång... Vad är det man säger. Skam den som ger sig. Sköt om dig Anita. KRAM

 
Ingrid

Ingrid

21 januari 2021 14:06

Man har ju inget val, det är ju bara att stå ut om man vill fortsätta bo är i kalla Norden. Det finns ju alternativ.....
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
Amisa

Amisa

21 januari 2021 14:08

Vilken tur att din julgran börjat slå skott! Det är en helt perfekt anledning till att inte också behöva ta tag i det projektet nu när du har fullt upp med snöskottningen.

Nu går vi mot ljusare tider och rätt vad det är kommer det att märkas också uppe i Norrland. Håll ut och kram på dig!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

 
Kraka

Kraka

21 januari 2021 16:27

Det var inte snällt av katten att göra så när hen fick besök av en så stilig vovve.
Ja, det där med snö har sina sidor och sina plus och minus. När jag var på Grönland och jobbade hade vi oftast mellan minus 15 och 20 grader. Mängder med snö. Ofta när jag kom hem från jobbet, sent på kvällen, kunde jag inte ens se trappen upp till min ytterdörr. Jag fick gräva fram räcket och sedan ligga på magen och häva mig uppför hållandes i räcket. Men Jag älskade snön och skulle gärna åka tillbaka dit.

http://https://kraka.moah.se

 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

21 januari 2021 19:27

Håll ut...det kommer både en vår och en ljusning i pandemin.
Stackars vovve som ville bli kompis. Men Morris vet vad han vill och det är inte att bli kompis med en hund.

http://ibod11.com

 
Åke

Åke

22 januari 2021 04:21

Vist gillar jag snö, men inte att den kommer ned på så kort tid i dessa mängder... jag väntade med att skotta igår... och nu fick jag plusgrader på köpet... Det var ju helt onödigt med regnet. Men så trevligt med att granen slår ut. Det är längesedan vi hade en naturgran. Det var liksom roligare när dottern bodde hemma och vi fick gå ut och se ut en gran innan snön kom. Det kommer hon ihåg. Men så tråkigt för hunden, känner igen sånt där. Katter har liksom ett eget liv. Vi sköter om oss. Hoppas vintern är slut nu.

http://www.nacka144.se

 
Skatan

Skatan

22 januari 2021 06:29

Nej så här års önskar jag också att man kunde gå i idé. Även om vi inte har så mycket snö. Även om kylan inte är lika sträng. Men det är halt, det är kolmörkt, det fuktigt. Vi ses till sommaren ... hoppas jag. Skatan

http://https://skatanstankar.com

 
Göran

Göran

22 januari 2021 07:43

Hämta kraft ur din egen blogg, dina egna sommarbilder från alla år du bloggat. Där har du en skattkista att ösa ur. "Bara" fem månader till midsommar! Förresten... Är´n´t e kônstut? Är´n´t e k^nstut att timmar, dagar och månader kan gå så långsamt när åren går så fort...?

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bettan

23 januari 2021 14:22

Du tar så fina bilder, och bor så vackert. Vad jag förstår har nu några nära släktingar/vänner i närheten. Även om du hatar vintern, så går den över. Det gör inte sorgen och saknaden efter ett barn. Jag skulle gladeligen ha 30 minusgrader, frysa, bära ved och skotta snö, om jag fick min son tillbaka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Av Anita - Onsdag 27 mars 07:54

  Det har varit en hel del sista veckan Lördagen var det årsmöte nere i byn och vår nya ordförande hade fixat att dom som ville kunde komma och underhålla. Dessutom hade hon lagat en massa god mat. Faktiskt hade det kommit mer folk än det brukar o...

Av Anita - Torsdag 21 mars 14:58

  Det flyger tre svanar över sjön. Borta vid åmynningen hör jag en strömstare kvittra och kastar sig i vattnet med ett plask. Är inte det vårtecken om något?   Kinabror är ute på sjön och drar upp en gädda som är mer lik en krokodil. Ett j...

Av Anita - Onsdag 20 mars 10:21

  Nu samlar jag på vårtecken. Jag har tre perioder av mitt sovliv. Sommaren naken i  sängen. Hösten den kinapyjamasen men iår blev det så kallt redan i oktober så det blev flanellpyjamas som kom på direkt och så har det varit hela vintern Vi...

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards