Direktlänk till inlägg 2 mars 2021

ÄNGLAR FINNS DOM

Av Anita - 2 mars 2021 09:39

 

Man kan ju undra. Skyddsänglar behöver vi väl alla och ser man inga fladdra förbi får man väl göra sig några egna. Jag har minsann inte målat på evigheter men nu när solen tittar fram så längtar jag efter färg och klara fina färger och inget mes. Så då satt jag igång. Lite kul att äntligen få kladda med färg även om det är rent onyttigt och det finns mycket mer nyttigt att göra.


Så mycket olika sorts änglar det finns. När jag var liten fick jag en tavla som man ska ha framför sängen av en skyddsängel.

 

Jag har kvar den ännu. Minns att jag tänkte på att det var jag som plockade bär för det gjorde man ju ofta och jag hade en precis likadan korg också. Visst. Jag har aldrig trillat ner från någon berg fast jag ofta klättrat där man visst kunnat trilla ner.


Så finns det bokmärkesänglar. Sådana har jag ett helt bokmärksalbum fullt med.

 

Så bytte man och dom allra vackraste sparade man.

 

Så kommer jag ihåg julgranskaramellerna. På dom fanns det små änglabokmärken eller möjligen tomtar.


Så har vi då snöänglar som man gör i snön om man viftar med armarna så blir det vingar och benen blir en kjol. Såna göra jag aldrig för jag hatar som ni vet snö.


Däremot har jag inget emot att göra sandänglar på stranden. Mjuk, len varm sant går det visst att göra änglar i.

 

Ibland händer det att det kommer fram en ängel ur en träbit som jag hittar på stranden och lite färg så har jag en fin ängel från moder natur.


Så kan man förstås vila huvudet mot en kudde full med änglar.

 

Så för säkerhets skull målade jag mig tre skyddsänglar och nog behövs dom nu när det är blankis så man knappt kan gå utomhus. Solen skiner och det är tö men det blåser jättehårt och går inte att gå någonstans för är det inte blankis så är det blötsnö och det går inte ens att gå på skoterspåren längre. Man sjunker ner för varje steg. 

Inte hjälper det med skyddsänglar. Man får klara sig själv och vara kvar inomhus och så på skidåkning på tv.

 

Nåja nog om det. Idag kom information om vaccin och man ska gå in på 1177 och läsa om hur man beställer tid men jag vet inte om jag är dum i huvudet eller vad det är för jag kan då inte hitta igen något i virrvarret hos 1177. Får väl ta hjälp av Kinabror.


Dagens ord: Tror knappast att skyddsänglar kan hjälpa till att hitta rätt i datavärlden.

 
 
Skatan

Skatan

2 mars 2021 10:28

Du är en ängel hela du ... en ängel här på jorden. Vilken fin
målning du gjort. Den är så mycket du. Blir nästan sugen på att Börje måla själv. Kram 🤗

http://https://skatanstankar.com

 
Ingrid

Ingrid

2 mars 2021 16:45

Hoppas att Kinabror kan reda ut hur ni ska göra för att få tillgång till vaccinet. Att det ska behöva var så krångligt!!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
ibod11 - Ingridi

ibod11 - Ingridi

2 mars 2021 16:58

Änglar finns helt klart hos dig i alla fall och nu är du säkert skyddad av dina fina änglar som du har målat.
Du kan boka tid på 063-14 22 50 eller på 1177. Men bokningen på 1177 har inte startat ännu. Den här informationen hittade jag på 1177.se och där kan du klicka dig vidare till Jämtland/Härjedalen och där hittar du en ruta som heter "boka tid för vaccination mot covid -19 i Jämtland Härjedalen". Lycka till :D Jag fick min första spruta i dag.

http://ibod11.com

 
Soldansare

Soldansare

3 mars 2021 19:07

Vad glad jag blir av din fina tavla. Den gör gott att titta på. Nog är det väl nyttigt att måla? Nyttigt för själen.

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Åke

Åke

7 mars 2021 10:46

Jag tror på skyddsänglar. Det känns skönt att veta liksom. Kul att du tog upp det i rubriken.

http://www.nacka144.se

 
Åke

Åke

7 mars 2021 10:48

Så fint du målar :) Jag hade en tavla som liten ovanför min säng, jag tror den ska finnas kvar. Kan vara bra att ha ett vakande öga på sig i denna tid...

http://www.nacka144.se

 
Amisa

Amisa

8 mars 2021 15:02

Oj, vad många härliga änglar du har målat! Jag blir sjukt imponerad av att du målar så bra. Om pensionen tryter kan du ju alltid sälja lite tavlor att dryga ut kassan med.

Vad bra att du äntligen ska få ta sprutan nu! Har dom inte sagt att det för äldre också ska vara möjligt att boka tid per telefon. Alla har ju inte dator eller känner sig inte hemma i alla dessa portaler där tjänsterna finns.

Ha en fin dag!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

 
Anneli

Anneli

9 mars 2021 13:42

Ja , Änglar finns o dom finns omkring oss hela tiden. Jag älskar Änglar.
Du målar så fint. Detta är ju inte detsamma men min farmor målade på porslin o jag kommer ihåg terpentindoften när hon rengjorde sina penslar. Hon målade så vackert o jag har nåt från henne. Önskar att jag hade mer.
Önskar en fin dag var rädd om dig ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Lena i Wales och Spanien

Lena i Wales och Spanien

12 mars 2021 12:41

Försöker kommentera!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Lena i Wales och Spanien

Lena i Wales och Spanien

12 mars 2021 12:43

Wow, jag kom in helt plötsligt!
Jag tror på änglar och älskar att se dem även på bild.
Härliga änglar du målat, gillar dem.
Jag virkar änglar.

http://lenaiwales.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Av Anita - Tisdag 5 mars 13:00

  Nästan lika lat som katten har jag varit sista veckan. Kinabror och jag har tittat på skidskytte och det har varit mycket sånt. Jag gillar ju inte sport men just skidskytte och Vasaloppet vill jag titta på.   Vasaloppet föresten är ju något ...

Av Anita - Tisdag 27 feb 10:01

  Nu har jag inte skrivit på ett tag för nu har den tid kommit som kallas för vårvinter Det är nu det är kallt på nätterna och solen börjar värma. Det är nu vi börjar ha folk som kommer hit. Det är då jag har mycket att göra.   Det är nu vi...

Av Anita - Torsdag 22 feb 08:31

  När man nästan gett upp hoppet så kommer en sådan sagolik dag som man glömt att det kan bli fast det är vinter. Bara någon grad kallt. Solsken hela dagen. Fågelkvitter    Måndagen var det tovningskurs och vi har gjort ganska många fåglar....

Av Anita - Söndag 18 feb 09:27

  Nu kommer Kinabrors son med familj, frun, tre barn och två hundar. Kinabror har eldat i sommarstugan. Det lyser välkomnande i alla fönster. Vägen och gårdsplanen är skottad. Vattnet fungerar och brasan är tänd. Älggrytan och potatisen puttra...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards