Direktlänk till inlägg 6 mars 2021

ATT TA VARA PÅ DE FÅ FINA DAGARNA

Av Anita - 6 mars 2021 08:48

Det har blåst en hel vecka nu och trots plusgrader har den ilskna västanvinden gjort att jag inte ens velat gå ut.

...men igår kära vänner bestämde jag mig för att jag skulle plantera om mina krukväxter och ge dom lite kärlek. 

Då vaknade jag till 8 grader kallt men sol och vindstilla.


Då blev det ändrade planer förstås. Kinabror kom och hunden Jack och så kom Broder B med hunden Nalle. Utanför väsnades en traktor som tog bort dom gamla elstolparna. Lite liv blev det i alla fall.


Ute är det blankis både på vägen och på sjön. Då är det spark och dubbar på skorna som gäller. Vi åkte på isen bort till Kinabrors sommarstuga. Där gassade solen på och hundarna lekte.

 

Fika på Kinabrors trappa i solen. Solen värmde gott fast det var minusgrader.

 

Det porlande och rann i Kinabrors dike fast det var kallt. Det blir nog dåliga isar i vår med det här omväxlande vädret.

 

Så åkte jag hem och började se på skidåkningen på tv. MEN så åkte jag på sparken ner för att kolla nyuppplogade Lydensvägen. Ska väl bli avverkningar nu igen förstår jag och lastbilar som ska köra på vägen som är så smal och med höga snökanter. Ett under att inga olyckor har hänt.


Uppförsbacke hur långt som helt men nerför for det med en väldig fart. Det gick fort att komma hem.


Vintern hänger sig envist kvar men stenarna efter stranden börjar titta fram i alla fall. 

 

Sparken är det bästa man har den här tiden då det är för halt att gå på vägen och på sjön.

Middag hos Kinabror och sedan hem.


Frampå kvällen började det snöa och idag blåser det igen och är mulet. Ja ja man får vara glad för de få dagar som det är fint väder. Synd bara att precis på min gård kommer all blåst farande i en väldig fart. Den går över kalhyggen och över sjön och får fart precis upp till mig och inget lä finns att få utom när det är östlig vind och det är det nästan aldrig.


Dagens ord: I  denna kramlösa värld så är jag glad att jag har två hundar och en katt att gosa med.

 
 
ibod11 - Ingridi

ibod11 - Ingridi

6 mars 2021 19:12

Hundar och katt är något att vara glad för och du har ju två bröder där också :D Spark äger jag ingen men dubbskorna är jag väldigt beroende av nu. De underlättar väldigt mycket. Fina bilder från ditt fina Fisksjön :D

http://ibod11.com

 
Åke

Åke

7 mars 2021 10:44

Den vindriktningen når ända hit... jag såg en ekorre som gick sakta fram mot vinden... förstod att hans tassar ville känna sig trygga på skaren. Spark är grejor det. Önskar dig fina vårdagar nere på Fisksjön nu :)

http://www.nacka144.se

 
Lena i Wales och Spanien

Lena i Wales och Spanien

12 mars 2021 12:45

I dessa tider får man vara glad för de få fina tillfällen man kan njuta av.
Älskar bilden med raden av sparkar! Så svenskt och ger barndomsminnen.

http://lenaiwales.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Av Anita - Tisdag 5 mars 13:00

  Nästan lika lat som katten har jag varit sista veckan. Kinabror och jag har tittat på skidskytte och det har varit mycket sånt. Jag gillar ju inte sport men just skidskytte och Vasaloppet vill jag titta på.   Vasaloppet föresten är ju något ...

Av Anita - Tisdag 27 feb 10:01

  Nu har jag inte skrivit på ett tag för nu har den tid kommit som kallas för vårvinter Det är nu det är kallt på nätterna och solen börjar värma. Det är nu vi börjar ha folk som kommer hit. Det är då jag har mycket att göra.   Det är nu vi...

Av Anita - Torsdag 22 feb 08:31

  När man nästan gett upp hoppet så kommer en sådan sagolik dag som man glömt att det kan bli fast det är vinter. Bara någon grad kallt. Solsken hela dagen. Fågelkvitter    Måndagen var det tovningskurs och vi har gjort ganska många fåglar....

Av Anita - Söndag 18 feb 09:27

  Nu kommer Kinabrors son med familj, frun, tre barn och två hundar. Kinabror har eldat i sommarstugan. Det lyser välkomnande i alla fönster. Vägen och gårdsplanen är skottad. Vattnet fungerar och brasan är tänd. Älggrytan och potatisen puttra...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards