Alla inlägg den 10 mars 2021

Av Anita - 10 mars 2021 13:09

 

Egentligen kan man tycka att tillvaron är enahanda i denna tråkiga tid då många av oss bara väntar på vaccinen, men vädret är då inte enahanda utan verkligen omväxlande från dag till dag och ibland från timme till timme.


Det började med snöstorm så man knappt kunde se ut ens.

  oh

Så blev det kallgrader igen och snöade lite från och till och blåste.


Så på tisdag blev det rätt så fint ett tag. Det blåste inte så farligt. Kinabror, hunden Jack och jag gick ner till sjön och där träffade vi Broder B med fru och Gullige Liam.

Dom hade varit på en snöskoterutflykt över bergen och vi följde med dom hem och fikade. Sedan gick jag hem och på vägen träffade jag grannen som just tappat bort hunden. Det är skare nu och hunden hade följt efter harspår. (Det finns faktiskt en hare kvar).


Så igår var det ömsom sol ömsom snö och Kinabror skulle meka med bilen. Vi for till Bräcke och hälsade på AMV och Gubben.  AMV hade gjort en jättegod skaldjurssoppa som vi åt till lunch. Medan gubbarna mekade pratade AMV och  jag om dittan och dattan och jag lånade flera böcker av henne. Det är hemskt att vara utan olästa böcker.


Så idag var det 18 grader kallt och solen strålade. Blåste förstås.


Jag hämtade ved och eldade en brasa i köksspisen. Kinabror och Jack kom och fikade. 

Jag hade en plan att jag skulle sitta och sola vid strandstugan och packade ner bok, mjölkchoklad och apelsin. Det sket sig för vinden hade vänt och inget lä fanns att få. Skit.


Istället tog Jack och jag en skogspromenad. Det är faktiskt skare och vid strandkanterna så är det lite bart.

 .  

På strandstigen var det spår i nysnön både av rådjur, ekorre och räv.

  ö

Gammelladugården har tappat sitt snötäcke nu och tittar fram. Lite händer det.


Nu sitter jag inne och solen skiner och det ser fint ut men jag vet att blåsten och kallgraderna får både öron näsa och fingrar att bli iskalla. Måste tina upp dom innan jag går ut igen. Chokladen får jag väl dricka inomhus. 


Att bo så här gör en ju beroende av vädret på ett helt annat sätt än dom som bor i stan. 

Slutar med en bild på den stora feta rödingen som Kinabror drog upp när han ar iväg på fiske sist. 

 

Det blir fint att få sätta tänderna i den minsann.


Dagens ord: Borde det inte blir lite varmare snart? 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards