Alla inlägg den 26 mars 2021

Av Anita - 26 mars 2021 13:55

 

Äntligen barfläckar. Strandstigen har bara snöfläckar här och där och det är så härligt att känna barmark under fötterna.


I förrgår kom AMV och Gubben och det var solsken. Det var den första grillningen hos dom. 

 

Många snödrivor kvar men bart där det var skottat.

 

Grillad korv och rök som for än hit än dit och det började blåsa åt alla håll. Visst vi satt där och grillade i alla fall och hade det inte varit för blåsten hade det varit riktigt skönt.


Igår var det bättre. Solen sken och det blåste inte. Förmiddagen bort till Broder B  för att titta på när han tapetserade sovrummet. 

När jag vandrat hem på den leriga vårdoftande vägen möttes jag av fåglarna som börjat med sitt vårkvitter.

Möttes också av Gamle A som kom för att fika. För första gången i år satt vi ute på Kinabrors trapp där solen kommer till först av allt. Min veranda är fortfarande full med snö så där kan kan inte sitta. 


Idag har Kinabror åkt iväg väst i sjön för att fiska och lämnat hunden Jack hos mig. Vi gick och hämtade påskris och sedan bort till Kinabrors sommarstuga.

 

Myrorna i stackarna efter stranden hade redan börjat med sin vårstädning. Det var massor med myror som vaknat och börjat dra sitt stå till stacken.

 


Känns lite bättre i munnen nu så idag ska jag försöka mig på att äta potatismos och korv. 


Det är underligt så fort det händer saker när solen börjar skina. De ynkliga krukväxterna blir frodigare och grönare för varje dag och dom börjar till och med få knoppar.


Jag sparade mina chiliplantor sedan ifjol sommar och dom är fulla med blommor och till och med lite chili som kommit. Stora är dom också. Dom ger mer skörd andra året än första faktiskt.


Dagnes ord: Sol sol sol förändrar allt till det bättre

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards