Direktlänk till inlägg 9 april 2021

VACCIN

Av Anita - 9 april 2021 10:17

Vi satt där på var sin sida om köksbordet, Kinabror och jag. I flera timmar satt vi där för att försöka komma fram på telefonen till vaccinationen för corona. Nästan 30 samtal tror jag att det var. "Telefonkön full. Var god försök senare".


AMV och Gubben talade om att dom lyckats komma fram och fått tid här i Kälarne.

En ny dag och vi fortsatt att ringa. Utan resultat. Kinabror hade lyckats komma fram och få en tid.


Jag försökte med 1177. Det verkade funka men när jag tryckte på slutliga knappen fick jag svaret. " Tekninskt fel. Var god gör om. Och jag gjorde om och fick samma svar. Tre gånger utan resultat.

Nu började jag bli less. Kinabror sa att man skulle ha tur och jag har ingen tur. En hel dag till av att ringa och ringa för nu hade jag gett upp på 1177. Vid fyratiden andra dagen kom jag fram men då var tiderna för den här veckan slut så till skillnad från mina vänner så får jag spara till nästa vecka. 


Annars har jag ingenting att berätta mer än att det snöar och snöar och om man ska säga något positivt så blåser det inte lika mycket.

 

Ser alla mina bloggvänner lägga ut bilder på blommor och gräs och jag vet ju att jag är född på rätt ställe men visst. Det kunde vara värre. När jag ser höghusen på tv och asfalten och bilarna så ska jag inte klaga. Tänk att sitta ensam i en dyr etta i stockholms ytterområden. Det om något skulle vara mycket värre.


 

Lika bra att sluta med den fina vallmon. Undrar om det någonsin blir sommar igen? Jag har satt lite frö av gurka och Mustackens fina tomater och lite rosmarin men inget annat. Jag har liksom tappat sugen för odling också. Det växer ju så dåligt här och vaxthuset som håller på att rasa och som står i skuggan ger inte heller någon inspiration.


Dagens ord: Inte ens en oläst bok har jag att trösta mig med.




 
 
ibod11 - Ingridi

ibod11 - Ingridi

9 april 2021 18:20

Det borde finnas smidigare sätt att boka vaccination än att sitta i telefonkö flera dagar och att nätbokningen inte fungerar. Men du fick tid till sist och det känns säkert skönt.

http://ibod11.com

 
Anki

Anki

10 april 2021 07:37

Jag väntar och väntar och väntar VC har lovat ringa upp och ge oss tider för vaccin ... frågan är bara när!
Du bor bra där du bor Anita, men jag förstår att vintrarna känns långa.
Vi kommer att flytta till en lägenhet i Finspång i sommar - inte för att vi vill, men för att vi inte klarar att bo kvar här, då Lasse blir fången i sitt hem under vintern och jag inte orkar göra allt själv.

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
Soldansare

Soldansare

10 april 2021 16:45

Det verkar väldigt knöligt med detta vaccin. I den region där min morbror bor blir det kallade och behöver inte ringa alls, bara om man inte vill ha sprutan. Det verkar ju enklare för alla inblandade. Hoppas att du snart får din spruta!

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Amisa

Amisa

11 april 2021 18:37

Tiden går så fort och snart blir det dags också för din vaccination.

Ta hand om dig!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

 
Amisa

Amisa

11 april 2021 18:41

Håller förresten med dig om det där med storstan. Det är inget att stå efter. Städer är främst byggda för bilar och stora företag och människorna är satta på undantag!

Kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards