Direktlänk till inlägg 11 april 2021

SÄLLAN SOM MAN PLANERAT

Av Anita - 11 april 2021 12:37

 

När jag vaknade igår och tittade ut var det lugnt och fint och soligt och jag tänkte att jag skulle gå ut innan det började blåsa. Kanske skulle det bli en fin dag- Kanske skulle jag kunna sitta ute och få lite sol.


Så skyndade jag mig att komma ut och gick bort till Kinabror. På vägen dit mulade det på och började det blåsa.

Jag hörde röster borta hos Broder B och gick dit istället. Där på verandan satt mina tre bröder och deras tre hundar.

Skäggiga är om alla tre och ser riktigt farliga ut när man ser dom sitta där.

Dom hade också planer. Det var att ge sig iväg ut på sjön och pimpla.

Istället blev vi sittande och dricka kaffe. Efter ett tag började vi frysa och jag började gå hem. Då började det storma riktigt . En isande kall vind och så kom hagel, och så kom snö. Som tur var åkte TuppOla hem så jag liftade med honom.

Så var det inget mer med den dagen. Jag gjorde rotmos och fläsklägg och Kinabror kom som hastigast och åt .


 

Söndag och det såg faktiskt ganska fint ut. Inte blåste det heller.

 

Eftersom det var så kritvitt av snö utomhus var jag tvungen att ha glasögon som jag aldrig brukar ha. Jag gick på skaren bort till Kinabror och drack lite kaffe. I skogen kuttrade duvorna. Så kom dom två svanarna flygande och landade vi ån.

 

Så lite vårtecken är det allt fast snön ligger tjock. Isen också men vid åmynningen är det lite öppet i alla fall.

Jag tog med mig hunden Jack och bad Kinabror komma en stund och hjälpa mig med brasan.


Jag hade planen att jag skulle passa på att elda upp en rishög nere vid sjön.

 

Det gick faktiskt bättre än vad jag trodde. Kanske för att allt torrt vass brann bra men rök förskräckligt.

 

Kinabror och Broder B for ut på sjön och jag satt mig i en stol vid elden. Faktiskt ett vårtecken till. Viden har slagit ut.

Klart att det började blåsa som vanligt men solen sken i alla fall och himlen var blå.

 

Dagens ord: Hoppas man för mycket blir det aldrig som man tänkt, men tror man det värsta kan man bli överraskad av en fin dag lite då och då.


 
 
Staffan H

Staffan H

11 april 2021 13:39

Det blir inte alltid som man tänkt sig, nej. Hade ju tänkt göra en del utomhus när jag hade några lediga dagar i Bergslagen, men första morgonen var allt täckt av snö. Lång näsa! Snön tinade visserligen bort någorlunda, men då blåste istället ishavsvindar. Inget väder att vara ute och jobba i, så det fick bli en bok inne i stugvärmen istället.

http://staffanhuss.wordpress.com

 
Ingen bild

Jag1

11 april 2021 15:52

Vad fin bild med de två fåglarna

 
Ingrid

Ingrid

11 april 2021 18:02

Vilket fint foto av dig där du sitter och njuter i solen.
Och vilken fin bild du fick på svanarna!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
ibod11 - Ingridi

ibod11 - Ingridi

11 april 2021 18:31

Det ändras snabbt och det är ju april så vädret ska växla. I dag har det i alla fall varit en helt underbar dag med sol och nästan helt vindstilla. Då gäller det att passa på och njuta :D

http://ibod11.com

 
Amisa

Amisa

11 april 2021 18:34

Ni hade det i alla fall skönt en stund! Man får vara glad för det lilla.....

Det var en väldigt fin bild på dig och du ser verkligen ut att njuta av vårsolen där.

Kram och ha det bra!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena i Wales och Spanien

14 april 2021 18:58

Vad härligt med lite vårtecken från dig! Vet hur du längtar.
Sköt om dig!

 
Ingen bild

Lena i Wales och Spanien

14 april 2021 18:59

Ha, det gick att kommentera idag, så jag skrev en kommentar till i ren glädjeyra. Man får passa på när man kan !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards