Alla inlägg den 15 april 2021

Av Anita - 15 april 2021 08:48

 

Så det snöade härom dagen och härom natten. Till och med vägen var full med snö. Våren liksom backar. Visst var det en fin dag då solen sken och jag eldade brasa men lika fort så blev det styggväder igen.

 

Inte trodde jag att det skulle vara nödvändigt att sopa av bilen något mer men igår skulle jag åka och få vaccinet till slut. 

Det var en trevlig resa. På gamla kommunkontoret var det igång. Där var det fullt av gamla skolkamrater och bekanta från tiden då jag jobbade i Kälarne.

Efter sprutan fick bi sitta en kvart i ett rum för att vänta så vi inte blev dåliga av sprutan och det var en rolig kvart. Vi pratade om gamla tider då det var postkontor i rummet där vi satt. Vi pratade om det som var och om allt mellan himmel och jord och jag kom på att jag saknat att träffa folk. Jag saknade till och med Kälarne där jag känner alla sedan de många år jag gått i skola där och jobbat där. 

 

Det hade varit rätt kallt på natten och jag travade iväg på skaren när jag kom hem. Bort till skogsbrynet där Kinabror tog ner björkar för att göra vad av. På grund av storm så är vi försenade med veden men det ska väl ordna sig. Det ska väl bli vår till slut. Jag hämtade hunden Jack och vi gick på strandstigen. 

 

Bäcken har kommit igång men det går sakta med våren.

Nu har det kommit massor med bofinkar och jag får fylla frö mer än en gång per dag. I kyla och snö måste dom få hjälp när dom kommer flyttande hit för än finns inte något för dom att äta.


Nu vaknar jag till en solig och fin morgon. Det har varit 6 grader kallt men redan nu har solen hjälpt till och det är nollgradigt. Surkärringhumöret har gett med sig. Jag har fått vaccin och känner inte ett dugg av det. Det blåser inte ännu så nu ska väl snön få på moppo när solen gassar på. 


Jag ska ge mig ut genast för att ge fåglarna mat. Jag ska sitta i solen och njuta och jag ska inte vara förbannad på något idag. Det har jag i alla fall tänkt. Få se hur det blir.


Dagens ord: Sol ute sol inne sol i hjärta sol i sinne.



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards