Alla inlägg den 21 april 2021

Av Anita - 21 april 2021 09:33

 

Det går sakta men det händer lite varje dag. Barfläckarna blir större och is och snö försvinner sakta men.....nu ska det bli snö i flera dagar . Hoppas att det blir blötsnö som tar bort gammelsnön.


I förrgår såg jag den första sädesärlan borta hos Broder B när vi satt och fikade. En ensam lten fågel och det finns dåligt med insekter för den att äta. Igår såg jag för första gången på hela vintern ett rådjur som gick på åkrarna och försökte nappa åt sig några gröna blad. Mager och elädnde var den efter den här vintern med så mycket snö.


Björkarna har faktiskt fått massor med hängen så det nästan ser ut som om den börjat grönska men så är det inte.

 

Borta vid björkbacken är det väldigt nära att tibasten slagit ut. Denna märkliga gifita buske som blommar på bar kvist tidigare än alla andra. Den doftar så gott men jag vågar inte ta in den för rädslan för att min dumma katt ska tugga på den.


Så fortsätter eldandet medan snön ligger som ett skydd runt brasan så man inte riskerar gräsbrand.

 

Undrar om den kommer att brinna.

 

Jo då, visst tar det fyr.

Det tog fin eld och brann upp ganska fort.


Igår åkte jag iväg och fick bytt till sommardäck. Dumt när det blir snö men jag behöver inte köra. Hälsade på DansBritt och vi drack kaffe och for upp till kyrkogården där jag tog bort gravlyktan på mammas grav.

 

Dagens ord: Våren kommer om det än går långsamt.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards