Alla inlägg den 17 maj 2021

Av Anita - 17 maj 2021 15:17

 

Det blev bara ett par dagar med sol och värme. Lördagen började det regna och var bara några grader varmt . På sätt och vis var det bra för då var jag ju tvungen att hålla mig inne.


  och när man inte städat på flera veckor så behövdes det. 


Först sopade jag upp tre fulla sopskyfflar med jord och grus. Sedan dammsög jag upp så mycket katt och hundhår och folkhår så jag måste tömma dammsugaren flera gånger. Mattorna var nästan tunga och svåra att skaka av all jord.


Efter att ha torkat och till och med skurat förstukvisten och tagit in en blombukett kände jag mig ganska nöjd i alla fall.


Så kom regniga söndagen och i skulle ha vågmöte.

Det var första gången för holländaren Carl. Han gick runt och lade märke till alla mina målade möbler och andra saker som folk inte brukar lägga märke till. Han tillhör en annan tid egentligen.. Vill inte ha mobiltelefon eller mail och egentligen inte bil heller. Han var ju tvungen att köpa en när man bor så här och då cyklade han till Sundsvall och köpte en. Det är 12 mil dit. 

Ja nu är vägmötet fixat i alla fall och jag har skrivit protokoll och gjort klart.


Nu vill jag berätta en sak. Jag har ju en bloggvän Soldansaren som har skrivit en bok om frankrike. En härlig bok om hur det var att tillbringa tid där. Så härlig bok att läsa.


Nu i dagarna kom en skolkamrat ut med sin fjärde bok.

 

Dom handlar om hur det är att bo i inlandet i Norrland. Om vänskapen mellan bybor och för all del ovänskap. Hur allt dras in och till och med dansbanan ruttnar och försvinner. Rolig var boken och jag kände igen mig så väl i hur det är oh hur annorlunda vårt liv här nog ter sig för andra.

Hur hus blir tomma och köps upp av folk utifrån som kommer hit en vecka på sommaren. Ja, en helt härlig bok.Låter inte så men det positiva och vänskapen och att alla hjälper varandra var det härligaste.


Så duktiga dom är. Jag skulle gärna vilja skriva också men tror inte att jag har tålamod. Dessutom skriver jag som jag pratar och har dåligt sinne för hur man ska skriva egentligen. Jag skriver bara ur hjärtat bara så där och kollar aldrig efteråt så ibland kan det bli lite fel men skit samma.

Saker ska göras av hjärtat inte för att andra ska tycka. Därför passar bloggen nog bäst för mig.

 

Idag regnar det hela dagen och jag hann inte göra så mycket ute men så kom holländaren och han skulle få svart-vinbärsplant av mig. Då hade han med sig tomatplantor och gurka och pumpa till mig. Jag ligger efter med frö och plantor eftersom våren är så sen men allt får väl stå inne ett tag till tills det blir lite varmare i växthuset.


Nu har jag inte mer att berätta. I morgon ska vi åka till AMV och Gubben för Kinabror ska klippa hår och skägg innan han drar iväg till Skåne för att hälsa på barn och barnbarn. Det är jättelänge sedan han var där nere nu så det blir säkert kul. 


Dagens ord: Vårskriket var nog lite för ynkligt för våren höll bara ett par dagar. 



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards