Alla inlägg den 27 maj 2021

Av Anita - 27 maj 2021 15:22

 

När jag gick ut imorse värkte min ena arm lite efter vaccinationen igår.

Ute gol göken för första gång. Den gol i vänster. Västergök är bästergök sägs det och det får vi hoppas är sant. Vi behöver det alla.


Jo tålamodet med plantorna som väller över alla bredder i fönstren tar slut och dom får faktiskt flytta ut i växthuset nu.

 

Tålamodet är slut så jag tar risken att dom fryser om både blad och ben. Skulle det bli minusgrader ute får jag väl lägga över dom eller tända lite värmeljus.

 

Jag har fått så många plantor av holländarn. Det är tomater, olika gurkor pumpa och chili. Själv har jag satt brockoli och lite av varje. Nu får jag inte plats med mer innan jag kan sätta ut blommor och sånt som ska ut om en vecka eller två.

 

Det har blåst och varit mulet diag men börjar bli lite lugnare nu.


Gamle A kom en sväng och fikade som han alltid brukar göra på torsdagarna.

Jag håller på att göra smörgåstårta till imorgon. Bra att bottnarna får ligga till sig lite och bli lite saftiga.


Idag ska jag åka till TuppOlas sambo för hon fyller år och imorgon fyller jag. Idag fyller "mitt ljus i mörkret" på andra sidan sjön år. Det är många födelsedagar nu. 


Jag tar det rätt lugnt idag och jag ska göra det imorgon också. 

Egenltigen skulle jag klippa gräset men jag gruvar mig för att dra igång gräsklipparen. Det är alltid ett skit när det är första gången. Jag drar och  drar oh drar och svär och drar. Nog ville jag ha en elektrisk maskin men jag har inte råd nu. Det blev ju dyrt med både tänder och kamin så jag får väl slåss men det gamla åbäket ett tag till.

 

Solen skiner in genom köksfönstret och ger värme till dom vita pelargonerna och till påskliljorna. Allt känns bra. 


Dagens ord: Häggen bakom maskin har slagit ut och när jag sitter hår i hammocken så kommer doften farande och jag hade nästan glömt hur gott det luktade.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards