Direktlänk till inlägg 31 maj 2021

FRÅN VÅR TILL HÖGSOMMAR

Av Anita - 31 maj 2021 09:42

 

Tänk att man glömmer så fort. I lördags hände det. Tvärvarmt direkt oh det grönskade på en enda gång och gräset växte som sjutton. 

I lördags klippte jag i en timme till men jag har fortfarande en massa kvar, bla nere vid sjön.

 

AMV och Gubben var här och AMV och jag fick för oss att vi skulle bada bastu. Det blev så fort varmt när det var varmt i bastun av solen. Nytt björkris och ånga från vattnet vi tömde på kaminen. Skönt men det blev inget riktigt bad. Visserligen var det 13 grader i vattnet och Holländarna har badat i flera dagar men vi är ju två kärringar så vi doppade oss till knäna bara.


Igår var det verkligen en härlig dag.

 

Satt framför datorn och undrade om jag skulle våga ta ut fuxian men jag lät bli.


Vattnade blommor och det behövdes för det har inte kommit en droppe regn på länge. 

Gick bort till Broder B för förmiddagskaffe och så gick vi bort till Holländarna för att se på odlingarna som är imponerande. Det var verkligen rätt folk som Mustachen sålde till. Det är liv i stället igen och djur och odlingar..

 

Så blev det mera kaffe och vi blev kvar där väldigt länge för att titta på odlingarna och prata. 


Det var 25 grader i skuggan när jag vandrade hemåt på vägen och solen brände på ryggen. Nu är man ju inte van men jag vet att jag snabbt vänjer mig vid det varma. Det är värre med kylan som jag aldrig vänjer mig vid.


Jag gick ner till sjön och istället för att klippa gräs satt jag på altanen till strandstugan och läste lite grann. Det var ju mors dag och jag är ju mor så nog kan man ta en dag ledigt. Så det gjorde jag. Sonen hade redan ringt och grattat och pratat en stund.

 

Efter en stund lade jag mig i strandstugan för att vila.

 

Jag tycker om min lilla strandstuga.

 

Att ligga där med öppen dörr och höra vågorna slå mot land och höra sjöfåglarna cch fiskmåsarna utanför gör mig på riktigt bra humör och inte blev det sämre av att Broder B ringde och talade om att vi var bjudna till Holländarna på grillning frampå kvällen.


AMV och Gubben kom och jag satt där nere och pratade med dom en stund innan jag vandrade bortöver till Holländarna. Kom på att jag gått rätt mycket den dagen. Att gå över åkrarna där maskrosorna blommar är ju rätt så skönt.

 

Vilken mat vi fick. Det var grillspett och korv och flintastek och sallad och såser och gott att dricka. Jättemysigt att sitta där på kullen och solen  värmde skönt till sent på kvällen. 

 

Rätt sent gick jag hemåt och jag kände att jag var varm i ansiktet av en hel dag utomhus i den varma sköna solen. 

Nu är en ny dag och det är mulet men det kan väl vara lämpligt när jag måste ta itu med att klippa gräs igen.


Dagens ord: Sommar är underbart.



 
 
Soldansare

Soldansare

31 maj 2021 17:48

Jag har redan lyckats få solexem. Och så sent som i torsdags höll jag på att frysa ihjäl när jag gick hem. I onsdags regnade det nästan 40 mm, så det går från den ena ytterlighetern till den andra på ett litet kick. Men nu är det härligt!

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
ibod11 - Ingridi

ibod11 - Ingridi

31 maj 2021 19:28

Vilken underbar dag det blev och det är klart att en mor får ta det lugnt och bara njuta när det är mors dag :D

http://ibod11.com

 
Ingrid

Ingrid

1 juni 2021 10:25

Sommaren vid Fisksjön är lika härlig som vanligt!
Ha det så gott!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Av Anita - Onsdag 27 mars 07:54

  Det har varit en hel del sista veckan Lördagen var det årsmöte nere i byn och vår nya ordförande hade fixat att dom som ville kunde komma och underhålla. Dessutom hade hon lagat en massa god mat. Faktiskt hade det kommit mer folk än det brukar o...

Av Anita - Torsdag 21 mars 14:58

  Det flyger tre svanar över sjön. Borta vid åmynningen hör jag en strömstare kvittra och kastar sig i vattnet med ett plask. Är inte det vårtecken om något?   Kinabror är ute på sjön och drar upp en gädda som är mer lik en krokodil. Ett j...

Av Anita - Onsdag 20 mars 10:21

  Nu samlar jag på vårtecken. Jag har tre perioder av mitt sovliv. Sommaren naken i  sängen. Hösten den kinapyjamasen men iår blev det så kallt redan i oktober så det blev flanellpyjamas som kom på direkt och så har det varit hela vintern Vi...

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards