Direktlänk till inlägg 13 juli 2021

LUGNET PÅ LANDET

Av Anita - 13 juli 2021 08:07

 

Det trodde ni va? Då ska jag berätta om gårdagen.

Visst, när jag skadat mitt ben inser jag hur mycket man rör sig egentligen och så besvärligt det är att halta omkring.


Solen sken redan från morgonen och nu när Sonen och Fjällan kommit började vi dagen lite lugnt med kaffe och mackor. 

Fjällan badade det första hon gjorde.

Sonen började meka med fyrhjulingen. Han fick inte till den för batteriet funkade inte. Började ladda det Så kom Kinabror en sväng med hunden Jack. Jack gillar fjällan och blev alldeles till sig.


Så kom postbilen och så kom vägskrapan och så kom till slut BonnAnna och började slå åkrarna. Å så gott det luktade. Nyslaget hö det är sommar det. Så kom Broder B med Fru och vi pratade en stund.


Så åkte vi till Hammarstrand för att handla mat. Vi bestämde att äta lunch på Lergodset men det var stängt. Vi for på nya cafeet men där var stängt. Vi for på Bil och Gummi för att köpa nytt batteri men det fanns inget. Till slut var vi iväg på campingen och åt så vi fick i alla fall mat. Handlade en massa mat och så for vi hem


Badade och blev bromsbiten som vanligt.

Det var ett väldigt väsen på åkrarna längre bort. Det var kråkor och skator och fiskmåsar  som slogs.

 

Vi åkte ner och vattnade på gravarna.

Badade igen och så kom Sundsvallsborna (ja bara Ulf o Gina) och Sonen plockade fram en konstig apparat som han köpt.

 

Fullständigt galet, man ser en massa grejor ungefär som i dom där gamla grejorna där man satt in en platta fast rörliga.

 

Till och med jag provade.

 

Så kom Broder B med fru och hund och efter en stund kom TuppOla med Sambo och hund och vi badade igen. Sambon hade bakat rabarberpaj och vi fikade och pratade och gjorde upp planer för en fest.

 


Ja då var huset fullt med folk och hundar och jag trivs ju väldigt bra med det. Det for en massa bilar bortåt byn och Kinabror sa att han trodde det var fest hos Emils. 


Vad mer, jo en massa tvätt gjorde vi å dagen och som sagt. Tystnaden på landet är nog en annan dag. Nu är det hallaballo för hela slanten.


Inget batteri fick Sonen tag i förrän Kinabror kom på att han hade ett likadant i snöskotern som han kunde låna. Han har börjat ladda det så vi får se

. Mitt ben är lite bättre med massage och salva så jag kan linka mig fram rätt bra.


Katten Morris har kommit hem. Fåglarna har slutat bråka på åkern. Det luktar gott men ni kan ju tänka er vilket liv. Traktor,vägskarpa, bråkande fåglar och en massa trafik på vägen. Det ni var tystnaden på landet det och jag småler och tycker att det är väldigt härligt när det äntligen händer något och allt på en gång. 


Vad mer, jo en gentingdilla under kudden på förstukvisten hittade vi igen också.

  Något konstigt ljud nere vid AMV och Gubbens hus måste undersökas och så blev det natt och inte knappt ljust på hela natten. Tror säkert att jag glömt något för det var en väldigt rörig dag. Jag somnade visst en stund i hammocken också och snarkade. 


Dagens ord: Vem trodde att det skulle vara lugnt och tyst på landet.. Den trodde i alla fall fel i Fisksjön.



 
 
Anki

Anki

16 juli 2021 08:01

Inte en lugn stund! Full fart! Bra att du fick hjälp med gräsmattan!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
ibod11 - Ingridi

ibod11 - Ingridi

16 juli 2021 20:20

Jag vet ju att det är precis så du vill ha det så jag är glad för din skull att det händer så mycket kul :D Men trist att benet ställer till det för dig. Jag håller tummarna för snar bättring.

http://ibod11.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards