Direktlänk till inlägg 15 juli 2021

BAL I FISKSJÖN

Av Anita - 15 juli 2021 09:00

 

Bal i Fisksjön eller rättare sagt balar. Nu kommer hjältarna. Dom som i sommarhetta sitter i sina traktorer och slår ner gräset, drar ihop det till doftande höremmar som får fiskmåsarna och andra fåglar att dyka efter mask och döda möss.


Dom håller på hela dagarna och till sent på kvällarna.

 

Dom gör balar och packar in dom i plast.

 

Många blev det närmare bestämt 36 stycken påstår Sonen som räknat dom.

 

Nere vid sjön är vi badande och så har jag lagt Kinabrors skitiga mattor i blöt.

 

 

Det är riktigt varmt ute och riktigt varmt i vattnet. Jag som älskar värme njuter men vi har ett elände och det är bromsarna som bits.  Sonens Fjälla har väldiga besvär för hon är ju inte van. Hon får stora bölder och feber. Attans attans. Alltid ska det vara något.

 

Mitt ben är inte riktigt bra men bättre. Sådan tur att Sonen kastat sig över gräsklipparen och fixade gräset. Sedan så grillade han kött och vi njöt av sommarens första grillning här hemma hos oss.

 


AMV och Gubben är här och dom har massor med barnbarn och barn och grannar här. Vi räknande till åtminstone 12 stycken på deras veranda härom dagen.

f  

Så igår eftermiddag åkte jag till Hammarstrand för att gå på konsert i kyrkan tillsammans med DansBritt.. Det var två duktiga ungdomar som sjöng och spelade. Det var en vilsam stund men sedan när vi skulle hem kom världens åskskur med ösregn. Vi blev helt genomblöta när vi försökte ta oss in i DansBritts lägenhet. Vi fick ta av oss skorna och plaska i vattnet.. 


Det blev till att stanna hos henne tills det slutat regna och vi satt och drack te och såg på tv. 


Idag har Sonen fått till fyrhjulingen och det är mulet ute. Jag ska tvätta mattor men innan ska jag stöka lite i köket. Kylskåpet är fullt med gamla rester och disken väntar på att tas om hand. Varmt är det . 


Idag kommer Kinabrors son med familj och vi blir ännu fler i byn. Det börjar likna ett riktigt stor by nu med alla som är här. Ungar hundar men dåligt med vin.


Dagens ord: Önskar att det var en riktig bal i Fisksjön inte bara höbalar.


 
 
Soldansare

Soldansare

15 juli 2021 09:48

Det är så vackert i Fisksjön!! Önskar dig verkligen en riktig bal.
Kram!

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

15 juli 2021 15:15

Det märks att vi har ett avlångt land, för här var höskörden avklarad före midsommar.
Det måste vara riktigt roligt nu när det är så mycket sommarfolk vid Fisksjön!
Kram Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
Ingen bild

Flurig

15 juli 2021 16:24

Haha, jag trodde att det - äntligen - skulle bli logbal!
Tänk så många såna man varit på! Vi har säkert varit på samma ställen, om än inte samtidigt, du är ju mycket yngre yngre än jag.
På Stromboli varvi som småungar dessutom, ingen åldersgräns var det väl då

 
Ingen bild

Flurig

15 juli 2021 16:24

Haha, jag trodde att det - äntligen - skulle bli logbal!
Tänk så många såna man varit på! Vi har säkert varit på samma ställen, om än inte samtidigt, du är ju mycket yngre yngre än jag.
På Stromboli varvi som småungar dessutom, ingen åldersgräns var det väl då

 
Lena

Lena

15 juli 2021 22:10

Ja nu är ordet "Fånga dagen-Carpe Diem" ett ord för dej *hjärta* fullt med både 2 & fyrbenta runt dej & värme på det, så underbart! *skratt*

Varm kram * Carpe Diem *

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Anki

Anki

16 juli 2021 08:06

Ser att jag blandade ihop inläggen - här skulle det stå att det var bra att du fick hjälp med gräset :)
Höskörden är över här sedan länge ... men visst doftar det sommar - både av nyslaget hö och mattor som ligger i blöt i såpavatten ...
Ha det gott!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards