Direktlänk till inlägg 17 juli 2021

PÅ BEGÄRAN

Av Anita - 17 juli 2021 06:11

 

2018 i juli var den sommaren som var het och vattnet började sina i brunnen.

Det var sommaren med skogsbränder och hetta.  Det var då jag hittade det gamla badkaret borta vid ladugården. Visst är det härligt att ligga i det gamla karet och vifta med tårna och äta lite hallon från buskarna omkring. Men.....vilket förfärligt kort. Jag är ful men inte så där ful. Jag har inte så där stora fötter heller men ok här får ni det att skratta åt. Man får väl bjuda på sig själv lite då och då.


Nåja vi tar lite annat från dagen som är dag. Jag brukar inte vakna så tidigt på mornarna men i morse var det lögn i helsike att sova. Tror jag steg upp kl 5 och ute var det klart och friskt och vackert. Diskade det som stod på diskbänken  Gick ut en sväng precis när solen gick upp.

 

Det blir en bra dag idag känns det som. 

 

Riddarsporrarna har slagit ut och lyser så blått i rabatten.

 

Kinabrors blomlåda dignar av pelargoner.


Igår var det lite svalare ut. Sonen, Fjällan, DansBritt och jag åkte på cafe och åt räkmackor.

Senare på kvällen stekte jag den sista älgbiten jag hade kvar. Det var en älgkalvfile som jag sparat för att bjuda Sonen och Fjällan på och det blev uppskattat.


Nu har Kinabrors son med familj kommit och med sina två hundfröknar. Jag har blivit bättre i mitt ben och tog en promenad bort till dom igår kväll.

 

Dom åt grillat.

Lillkillen stod på bryggan och metade och hundarna sprang omkring.

 

Den ena ser ut som en murkla i ansiktet men det må man väl få göra. Man kan få ett bra liv ändå.


Ja vad har mer hänt. Jo. Sonen har med hjälp av SundsvallsUlf rensat mina stuprännor från löv och skit.

 

Så har Sonen gräsröjt nere vid sjön och klippt gräsmattor. Jag har fått ägna mig åt matlagning och lite rensning i rabatter.

Så har jag tvättat Kinabrors mattor. Igår blev det inget bad för mig. Vi var ner till kyrkogården och vattnade igår kväll.


Nu minns jag inget mer. Ska väl koka mig lite kaffe att börja dagen med.

Idag är det såpbandy nere vid Häsjögården så jag ska väl ge mig iväg dit och titta en stund och kanske köpa mig en kolbulle.


   


Dagens ord: Nog är sommaren en härlig tid trots ilskna bromsar.

 
 
Hannas krypin

Hannas krypin

17 juli 2021 08:54

Vilken underbar bild du bjuder på. Låter som en fantastiskt härlig dag tillsammans med din familj. jag tror aldrig att jag ätit älg, däremot har jag testat ren.

http://hannafialotta.blogg.se

 
Göran

Göran

17 juli 2021 09:26

Jo, den bilden minns jag. Tack vare den förstod jag att det var dig jag hörde på radion då du ringde in till "Karlavagnen" i P4. Satt i bilen på väg hem efter att ha kört hem dotra till dåvarande pojkvän. Minns också att jag, medan du pratade i radio, blev omkörd i 70 km/h av 4-5 smågrabbar på vråltrimmade mopeder. De måste ha kört bortåt 90 km/h. Faaaarliga leksaker!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

17 juli 2021 10:07

Vilken härlig bild av dig i badkaret!
Och vilka fina riddarsporrar för att inte tala om de där pelargoniorna. Det känns nästan som om allt blir större och mäktigare ju längre nott ut i landet vi kommer.
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
wiper

wiper

17 juli 2021 14:18

Vilken fantastisk bild tagen i rätt sekund. Du är inte alls ful utan fin och glad. Rena tävlingsbilden och det ser så härligt svalkande ut. Härliga blombilder och även på hunden

Ha en fin dag
Hälsning från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Soldansaren

Soldansaren

17 juli 2021 14:57

Det är en underbar bild av dig! Du ser ut som en riktig livsnjutare. Man blir så glad av den.

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Skogsvandring

Skogsvandring

17 juli 2021 17:28

Den bilden på dig i badkaret skulle lätt vinna en fototävling. Ha en skön sommar!

http://Livets goda stunder

 
Åke

Åke

17 juli 2021 19:02

Jättefin bild på dig i badet. Ser härligt ut ute i det fria. Igår for jag förbi dig… Men jag såg ingen skylt eller så missade jag den. Vi skulle ut på en loppisrunda, hamnade först på Vättaberget, sedan Thailändska paviljongen därefter Döda Fallet sedan fortsatte jag till Hammarstrand och åkte mot Kälarne. Vek sedan av mot Albacken ville till forsen där. Det hade hänt en olycka där. Två poliser, räddningstjänst och ambulans var också där. Sedan vart det över Holm där lillebror har stuga… Men jag ska komma förbi det lovar jag.

http://www.nacka144.se

Anita

17 juli 2021 19:51

Jo då missade du skylten vid håsjö. Mitt emot skylten för håsjögården står det fisksjön 4 km

 
ibod11 - Ingridi

ibod11 - Ingridi

18 juli 2021 18:03

Det är en underbar och härlig bild på dig i badet och jag är glad att du bjuder på den igen :D
De andra bilderna är också fina och vad skönt att benet blir bättre så att du kan ta dig mellan husen och titta in hos folk :D

http://ibod11.com

 
Amisa

Amisa

20 juli 2021 23:26

Vilket härligt kort på dig när du badar! Jag skrattade glatt när jag såg det.
:)

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards