Alla inlägg den 16 augusti 2021

Av Anita - 16 augusti 2021 11:58

Nja, det var kanske att ta i men en sticka i foten i alla fall som känns som en spik. Tänk att en liten sticka kan göra så ont och vara så svår att få bort. Jag har försökt. Kinabror har försökt. Jag har försökt att ha på kådsalva och hoppas att den skulle dras ut men tji.


Skit samma, jag ska inte plåga er med det. Vi tar något annat istället.

 

Blå himmel, blå som förgätmigej kan jag ge er fast det var bara bitvis som solen sken igår. Det regnade lite grann då och då.

 

Då får man sitta på förstukvisten och vänta på solen.


Så kom holländarna för att plocka svartvinbär och krusbär och vi hade det riktigt trevligt i buskarna. Jag drog bort ogräs och brännässla och dom plockade. Det var hon och dom två rara barnen. Vi satt i hammocken och fikade och solen sken på oss så skönt. Det regnade innan dom kom och sedan dom gått regnade det igen men dom kom med solen.


Så fick jag vaktelägg av dom och vanliga fina ägg också. Jag har aldrig ätit vaktelägg men fick reda på att man bara skulle koka dom i två minuter. Tänk vad man lär sig av människor som man inte träffat förut. Så fick jag silvervatten som visst är bra för en massa saker. Dom människorna är så fulla av kunskap och glädje. Vilka grannar.

 

Vilka söta ägg. Man kan nästan inte äta upp dom.

 

Så fint att få hemägg. Det är inte dumt att ha några man kan byta grejor med.


Så var det dags att börja med bokcirkeln ingen och det var så roligt att träffa tjejerna. Vi surrade och pratade och det minsta vi pratade om var ju om böckerna. Drack kaffe förstås.


Som det händer rätt ofta nu för tiden så tar mitt minne slut när jag ska berätta något. Det är så att Henrik Åberg (han som sjunger som Elvis) ska uppträda på Kul i Backen och visst ska man väl dit. En del visste inte vem han var och jag skulle förklara att han var väldigt populär med en sång för några år sedan.


Då var det borta ur skallen förstås. Inte minns jag om han var med i idol eller vad det var han vann i och inte  mindes jag vad låten hette heller.

 

Visst blir man förbannad när man inte minns och förstås kom jag ihåg när jag satt i bilen och körde hem och tro det eller ej jag kunde till och med sjunga hela biten. Helt i onödan. När man behöver sitt minne är det som bortblåst och annars kan man minnas sånt som man inte alls behöver komma ihåg. Usch den här åldern är det skit med.


Vi pratade också om alla nymodigheter som får en att känna sig som en idiot. Försöka ta sig in på en toalett i stan tex.

Eller åka buss utan att ha nån app. Inte ens parkera i stan kan man göra utan att ha app. Nej man får nog hålla sig hemma runt där man kan känna sig trygg och varken behöver toa som är låst eller parkeringsautomater. Fy sjutton varför ska allt vara så komplicerat. 


 

Kanske har det varit sista badet nu. Kallsten har väl ramlat i vattnet nu som dom gamla sa. Vi får väl se. Det har i alla fall varit en ovanligt lång tid man kunnat bada i sommar så jag får väl vara rätt så nöjd. Jo jag sa så, surkärringen sa att hon är nöjd!


Idag kommer min kompis DansAnn och plockar vinbär och på fredag är det surströmming så varför ska jag inte vara nöjd. 


Dagens ord: Broder B om som en hjälpande utrustad med förstoringsglas, ,pincett och nål och fick bort stickan i foten. Jag är nöjd.



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards