Alla inlägg den 7 november 2021

Av Anita - 7 november 2021 09:25

 

Så blir det fredag igen och det är dags att åka till Hammarstrand. Den här fredagen är inte Kinabror med men DansBritt hade med sina två barnbarn när vi for till Lergodset och åt lunch. Britt och jag fick isterband med stuvad potatis och ungarna fick nystekt pannkaka med glass. 

Sedan var det dags att åka upp till kyrkogården.  Det var fint väder men ganska råkallt för dimman låg fortfarande över indalsälven. Ingen brist på vatten i älven även om EON påstår det för nu har dom släppt på så det forsar och brusar.


Fint hade kyrkofolket   gjort vid kyrkogården med servering av glögg och pepparkakor och en eld att värma sig med.

 

Det är en väldigt fin kyrkogård där den ligger högt uppe över byn.

 

Så hem och hämta mera ljus och lyktor och åka ner till vår lilla kyrkogård. Där var det ganska tomt på folk men till slut träffade jag två kvinnor som jag känner. 


Igår hade solen till och med kommit fram men då blåste det isande vindar istället. Jag gick bort till Kinabrors sommarstuga för att tömma råttfällorna men det var bara en mus som dött. En sväng upp till Broder B där Gullige Liam var och hälsade på. Han växer så man blir rent förvånad. En så fin och snygg ung man som han börjar bli . Oj oj oj.


Så blev jag bjuden på middag till kvällen. Jag tog bilen dit bort för det ar kolmörkt och så hade jag min värkande fot att vara lite rädd om. Jag åt hemgjorda hamburgare och hemgjord pommes och det var väldigt gott. Så blev jag sittande hela kvällen och såg på "Så mycket bättre" och när jag kom ut var det is på rutorna så nu börjar det bli vinter.


 

Nu börjar det grå att ta över. Ett färgfoto är helt plötsligt svartvitt och mitt humör dalar. Det är 5 grader kallt ute.  Jag eldar i vedspisen i köket och ska väl hämta in en massa ved så småningom.


Egentligen hade jag tänkt fundera över pessimism och optimism idag men vi får ta det en annan dag. Ska  inte göra er på dåligt humör bara för att jag är låg och småsur. Vi tar det en annan dag.


Dagens ord: Nu är det slut på grönska och vackra färger. Nu börjar det minsann dra ihop sig till vinter.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards