Direktlänk till inlägg 20 november 2021

LITE LUGN FEST

Av Anita - 20 november 2021 10:23

 

Det var igår det skulle bli. Min vän PappersBeda ska fylla 60 år. Hon är ingen människa som gillar fest och ståhej så det är lite svårt att hitta på något när hon fyller år.

Jag kan bara säga att hon är den mest påhittiga människa jag vet. När jag fyllde 50 lyckades hon samla ett helt gäng av mina släktingar och arbetskamrater och så målade dom mitt stora hus och fixade med mat och grejor. Det var den mest otroliga present man kan tänka sig.


Så en gång så kom jag hem och det var utkastat mattor och grejor på gården och då hade hon och Marjatta storstädat mitt hus och putsat fönster. En otrolig present att få när man fyller år. Tror att det var när jag fyllde 60. Städa är ju det värsta jag vet så att få huset städat var den bästa present jag kunde tänka mig.


Ja vad kan man hitta på till någon som har allt?

Så igår så åkte jag iväg och handlade tidigt tidigt för det skulle bli oväder och ni vet vad jag tycker om snö och halka. Precis när jag kom ut ur affären började det falla stora snöflingor så man såg inte vägen framför sig.  Nåja jag kom hem i alla fall utan att svära alltför mycket. Att få eld på marchallerna var också svårt men gick till slut.


 

Jag tände lite marchaller utanför och så gjorde jag lite små mackor och stökade med lite tacos med en massa grejor till.


Marjatta fixade vin och kladdkaka och så blev PappersBeda hitlurad och vi hade fått tag i en tjej som är massör och hon kom med sin bänk och masserad PappersBeda väldigt länge. Vi vet ju att hon sitter framför datorn och får ont i både axlar och nacke så det kändes som en lagom lugn grej för henne. Bara vi tre och en massör och snön som hade blivit till regn utanför och vi satt länge och pratade och åt och drack. ja så blev det i alla fall. Lugnt och stillsamt 


Idag har det slutat att regna och snöa men blåser kallt istället. Nu börjar julmarknaderna men jag som är en sådan fegis vill inte ut och köra om jag slipper och så har jag inget sällskap heller så det får bli en stökardag istället. Att vattna och stöka med alla blommor tog en hel timmar och så att plocka undan och diska efter gårdagen. 


Jag ska plocka fram julgrejor för det är ju snart första advent och den här veckan som kommer är det så mycket på gång som ska fixas. Jag har så många funderingar just nu men jag ska inte belasta er med det för då blir inlägget alldeles för långt. Vi tar det en annan dag.

 

Så ha en fin helg och hoppas att det är jättemycket snö hos er som gillar snö. Jag är glad att nästan allt har gått bort.


Dagens ord: En liten fest är ändå en fest.

 
 
Amisa

Amisa

20 november 2021 14:01

Det var väl en bra present ni hittade på till din kompis!

Ha det fint!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

20 november 2021 15:00

Så trevlig du har blivit firad av dina vänner och trevligt ordnade ni det för PappersBeda också.
I morgon kommer sonen hit och då ska jag be honom ta in jullådan från förrådet, så slipper jag släpa på den själv. Det börjar bli hög tid att inventera den.
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
Soldansare

Soldansare

20 november 2021 17:58

Vilken fantastisk present! God mat, goda vänner och massage! Så skulle jag också vilja bli firad.
Med anledning av det du skrev hos mig: Du har definitivt förmåga att skriva en bok, en magisk bok om småfolk och knytt ser jag framför mig.

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

20 november 2021 19:25

Det måste ha varit en perfekt present till någon som inte gillar fest och ståhej. Det blev säkert en helmysig kväll med lugn och ro och säkert en hel del skratt också :D Bra påhittat :D

http://ibod11.com

 
Anki

Anki

21 november 2021 10:40

Vilken jättebra present till PappersBeda!
Här skiner solen idag och jag ska gå ut en liten stund. Adventspyssel och liknande får vänta till slutet av nästa vecka.
Ha en fin söndag!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
Åke

Åke

23 november 2021 06:01

Grattis till PappersBeda! Vi hade också en lugn fest för mitt 32 åriga barn i lördags. Igår kom det lite snö här, vet inte hur mycket… har inta satt ut huvudet ännu. Jag gillar snön och vill det ska frysa på så det inte är så blaskigt liksom. Vilka läckra små mackor. Jag antar att dom smakade gott. Ser ut att dom skulle passa i min gom också.

http://www.nacka144.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards