Alla inlägg den 4 april 2021

Av Anita - 4 april 2021 15:13

 

I går kväll såg jag på "Lets dance" och då kommer det så många frågor i mitt huvud.

 

Kommer jag någonsin få dansa igen?

Kommer jag någonsin få åka hem i ljusa sommarnätter efter dansen och känna mig lycklig och varm?

Kommer det att bli vår igen?

Kommer blåsten att upphöra? Kommer snöhelvetet att försvinna ? Kommer jag någonsin känna mig pigg igen?


Ja. så många frågor. Nu har det blåst dag efter dag efter dag. Jag blir så less.


Trodde att det skulle bli lugnare idag men när jag vaknade imorse hörde jag vinden vina som vanligt.

Då föll mitt humör som en tung sten. Det var idag vi skulle ha en liten egen pimpeltävling på sjön och vi skulle grilla korv nere vid stranden och mysa. Pytt skit i pannkakan.


Visst.

 

Dom kom några stycken och gick ut på isen i blåsten och började tävla. Hårda tuffa är fisksjöborna.


Efter ett tag kom tjejerna och så kom holländarns fru med barn. Han själv var ute på sjön med dom andra killarna.

Jag eldade upp i bastun så man kunde gå in och värma sig där. och vinden den ven och inget lä fanns att få.

Jack och jag gick in i strandstugan för att slippa blåsten.

 

Han ville inte vara ute på sjön med gubbarna utan stannade med mig för det kunde ju vankas korv om han hade tur.

 

Efter två timmar kom gubbarna iland och dom hade nästan inte fått några fiskar.

 

Liam vann tävlingen med en ynka liten abborre men han var ju glad ändå. Vinst är ju vinst.

Så vi grillade korv och vi frös och blev genomkylda i den envisa blåsten.

 

Nåja, AMV och Gubben var här på långfredagen och vi åt mat och pratade och  hade det trevligt i alla fall. Det hade kunnat vara värre men inte kunde man vara ute i blåsten. AMV och jag tog en promenad men det är inte skönt när det blåser och det är blött och snöigt och ingen sol. Nog har man varit med om bättre påskväder.


 

Blåkullaresan blev inställd också som allt annat men man kan bara hoppas på bättre tider. 


Dagens ord: Det gäller att försöka hålla hoppet vid liv.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards