Alla inlägg den 27 april 2021

Av Anita - 27 april 2021 11:47

 

Det har varit blåsiga dagar. Det har varit kalla dagar. Ibland har det varit hagel, regn och lite snöflingor. Våren är sen.


Jag sitter framför min nya kamin och stökar lite inne. Svär på datorn och på mailen som inte fungerar. 

Ibland tänker jag att det är för lite skratt och för lite glädje. Det är bara coronaprat och elände och jag är sur occh tråkig och ful.

Såg härom dagen i tidnngen att livsmedellängden har blivit kortare här i Jämtland. Ska det bli så har man bara tio år att leva. Känns väligt deppigt att ens tänka på det.


Nej nu tror jag att vi tar en lite roligare bild i alla fall. Igår när jag gick badstrandsrundan med hunden Jack  hade åmynningen och lite av badstranden blivit isfri i alla fall.

 

Något att glädja sig åt. 


Den frysna marken gör att Kinabror kan dra hem veden på morgonen och nu har han gjort det i alla fall. Nu är det bara kapning och klyvning som är kvar.

 

Ni serr ju hur trist det ser ut och snön verkar aldrig tina.

 

Fin björk har han i alla fall kapat och dragit hem bror min.

 

Ska kanske räcka till nästa vinters eldande.


Det har varit några nätter med dålig sömn för månen. Det är tydligen supermåne inatt, vad nu det är. Får väl gå ut och titta inatt.


När det drar ihop sig till solnedgång hör jag bäcken brusa och duvurna kuttra i granskogen. Om det inte blåser förstås, då hör man bara blåsten vina och skrika.

 

Vet att jag är så tråkig och sur och trist så jag står nästan inte ut med mig själv. Idag är inte den bästa dagen men som dom flåshurtiga optimisterna säger, det kunde vara värre.


Dagens ord: Jag var roligare och vackrare förr. Det är då ett som är säkert.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards